Πέμπτη, 30 Ιουνίου 2016

Μεσσηνίας: "ξύλινη η γλώσσα της Εκκλησίας" Δημητριάδος: "Η εποχή δεν επιτρέπει τέτοια πράγματα, ας έλθουν άλλοι καιροί...."

                                                                        
Σχόλιο Ιστολογίου Κατάνυξις: Τα πρωτοπαλλήκαρα του οικουμενισμού, ξεγράφουν τους Πατέρες της Εκκλησίας, πανηγυρίζουν που οδηγούν στην αποτείχιση τμήμα του πιστού λαού και με κάθε τρόπο και σε κάθε τόνο, άγονται και φέρρονται ως πρόδρομοι του οικουμενισμού στην Ορθοδοξία. Οι φρικτές δηλώσεις των Σεβ. Μεσσηνίας και Δημητριάδος αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Πολλή προσοχή, προσευχή και διάκριση απαιτείται αδελφοί μας. "Γόνατα και όπλα" όπως έλεγε ο ηρωϊκός μητροπολίτης Άγιος Φλωρίνης, Αυγουστίνος Καντιώτης. Στώμεν Καλώς!   

Μεσσηνίας Χρυσόστομος: «Με σεβασμό στη διαφορετικότητα»

        «Η Εκκλησία θα πρέπει να πάψει να έχει έναν ξύλινο, μονολιθικό λόγο. Αυτό που έχει σημασία μέσα σε μια κοινωνία είναι ο σεβασμός στη διαφορετικότητα.
        Εάν το πετύχουμε αυτό, θα βοηθήσουμε πάρα πολύ και ουσιαστικά τον άνθρωπο», τόνισε μιλώντας σήμερα στην ΕΡΤ Καλαμάτας, ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος.                        
        Η συνέντευξη δόθηκε με την ευκαιρία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθόδοξης Εκκλησίας που διεξήχθη, τις προηγούμενες ημέρες στην Κρήτη και ο Μητροπολίτης αναφέρθηκε αναλυτικά στα θέματα που απασχόλησαν τη συγκεκριμένη συνάντηση.
        Μιλώντας ωστόσο για το ρόλο της Εκκλησίας μέσα στην κοινωνία, ο κ. Χρυσόστομος σημείωσε τα εξής: «Η Εκκλησία δεν είναι μόνο για να δίνει κοινωνικές παροχές και πρόνοια. Είναι και αυτό το έργο της, αλλά είναι και κάτι άλλο. Πρέπει να δώσει ένα μήνυμα και να νοηματοδοτήσει το σκοπό και το περιεχόμενο της ανθρώπινης ζωής. Μια ζωή που δεν είναι μονολιθική, δεν είναι ατομιστική, αλλά είναι μια ζωή που έχει να κάνει με την ύπαρξη του άλλου ανθρώπου, με την κοινωνία μέσα στην οποία χωρούν οι πάντες υπό έναν και βασικό όρο. Να σέβεται ο ένας τον άλλον. Εάν μάθω να σέβομαι τον άλλον και ο άλλος να σέβεται εμένα τότε η κοινωνία αυτή και θα διατηρήσει τη συνοχή της και θα βοηθήσει να λυθούν πολλά προβλήματα» και συμπλήρωσε:
        «Εγώ κάθε μέρα τα λέω και τα δηλώνω, διότι πιστεύω ότι αν δεν το κάνουμε αυτό δεν θα μπορέσουμε να ζήσουμε μέσα στην πορεία της ιστορίας. Δηλαδή, δύο πράγματα σήμερα η εκκλησία πρέπει να σκεφτεί πως θα αντιμετωπίσει και τα δύο έχουν να κάνουν μ’ αυτό που ονομάζουμε επανευαγγελισμό του κόσμου. Να πάψει να έχει μια ξύλινη γλώσσα που δεν την καταλαβαίνει κανείς σήμερα και δεν εννοώ αν είναι καθαρεύουσα ή δημοτική, αλλά το τι όρους χρησιμοποιεί για να είναι αποδεκτή με την έννοια της πρόσληψης από τον άλλον. Δηλαδή όταν ο άλλος πεινάει δεν μπορείς εσύ να του κάνεις μια ολόκληρη θεωρία περί πλούτου ή περί φτώχειας. Από σένα περιμένει να τους πεις τι θα κάνει με τη φτώχεια του. Και το δεύτερο: Δεν μπορεί η εκκλησία να μην διαλέγεται με τις διάφορες εκφάνσεις του πολιτισμού, είτε είναι τοπικός πολιτισμός, είτε είναι εθνικός, είτε είναι παγκόσμιος πολιτισμός. Και πολιτισμός σημαίνει τέχνη, δημιουργία, γλώσσα, λογοτεχνία, μνημεία και κάθε τι το οποίο αποτελεί έκφραση και έκφανση της δημιουργίας του ανθρώπου.»

Με τη συμμετοχή πλήθους ευλαβών προσκυνητών τελέστηκε ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός, στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου Νέας Ιωνίας (28/6), προεξάρχοντος του Σεβ. Ποιμενάρχου μας κ. Ιγνατίου.

Στην ομιλία του ο κ. Ιγνάτιος αναφέρθηκε στην «πεμπτουσία της ενότητας, της αλήθειας και της αγάπης, που προβάλλει από την Εικόνα των Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων, οι οποίοι αποτυπώνονται εναγκαλιζόμενοι και ασπαζόμενοι αλλήλους. Πρόκειται για την ίδια ενότητα που όλοι οι Απόστολοι εκφράζουν και μάλιστα στην πιο δύσκολη εποχή, όταν ξεκινά το έργο του ευαγγελισμού και της θεμελίωσης του κηρύγματος της Αναστάσεως σ' ολόκληρο τον κόσμο...»
Ο Σεβασμιώτατος μίλησε για τις διαφορές στον τρόπο προσέγγισης της νέας πίστης ανάμεσα στους δύο Αποστόλους και στα επιχειρήματα που επικαλούντο για να υπερασπίσουν τις θέσεις τους, αλλά και στην ιστορική απόφαση που έλαβαν, τελικά, να διευθετήσουν τις διαφορές εν Συνόδω και εν Αγίω Πνεύματι, συγκαλώντας δηλ. την 1η στην ιστορία, Σύνοδο της Εκκλησίας, την Αποστολική Σύνοδο, που έλαβε χώρα στα Ιεροσόλυμα το 49μ.Χ. «Σ' αυτή την Σύνοδο ακούστηκαν απόψεις, υπήρξαν αντιπαραθέσεις, αλλά ήταν όλοι μαζί, κανείς δεν έλειψε και με τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος αποφάσισαν το άνοιγμα της Εκκλησίας στα έθνη και την διάδοση του Ευαγγελίου σ' όλα τα μήκη και τα πλάτη του τότε κόσμου. Έκτοτε, καθιερώθηκε το Συνοδικό σύστημα μέσα στην Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία... Από τότε πραγματοποιήθηκαν οι επτά Οικουμενικές Σύνοδοι, που διαμόρφωσαν το δόγμα και την πίστη της Εκκλησίας. Αν και η Εκκλησία παρέμεινε Μία, οι Χριστιανοί διασπάστηκαν. Εμείς, όμως, έχουμε το προνόμιο να ανήκουμε στην αυθεντική Ορθόδοξη Εκκλησία και πίστη, αυτή που παραλάβαμε από τους Πατέρες μας, που στηρίζεται στην Αποστολική Παράδοση και στο Συνοδικό σύστημα μέχρι και σήμερα...».
Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στην εμπειρία της συμμετοχής στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδοξίας, που πραγματοποιήθηκε στην Κρήτη: «Αξιωθήκαμε να συμμετάσχουμε στο ιστορικό αυτό γεγονός, ένα όραμα δεκαετιών, που έφερε και πάλι κοντά τους Ορθοδόξους, όχι στην πίστη, αλλά στην αντιμετώπιση κοινών προβλημάτων και προκλήσεων, γεγονός που οι ιστορικές συνθήκες του παρελθόντος απέτρεπαν...». Αναφέρθηκε στην πορεία της προετοιμασίας, στο έργο των προγενεστέρων και συγχρόνων εκπροσώπων των Ορθοδόξων Εκκλησιών και στην τελική ομόφωνη απόφαση της διεξαγωγής της Συνόδου. Μίλησε για τους πειρασμούς της τελευταίας στιγμής που δεν επέτρεψαν σε τέσσερις Εκκλησίες να συμμετάσχουν, αλλά τόνισε την συμμετοχή των δέκα Εκκλησιών, «που κατέστησε το γεγονός Μέγα στην ιστορία της Εκκλησίας, μια ζωντανή Αγιοπνευματική εμπειρία. Όλη η οικουμενική Ορθοδοξία ήταν εκεί, μέσα στη Χάρη του Αγίου Πνεύματος και διακηρύχθηκε η ενότητα... η αίρεση, όμως, του εγωκεντρισμού αρνείται την εικόνα της συμφιλίωσης και της ενότητας. Όποιος Χριστιανός δεν μπορεί ν' απλώσει τα χέρια της ειρήνης και να ζήσει την χάρη της αγάπης έχει πέσει στην αίρεση του εγωκεντρισμού και ουσιαστικά αποχωρεί από την Εκκλησία. Εμείς για ένα πράγμα είμαστε βέβαιοι, ότι μαρτυρούμε την Ορθοδοξία, όπως μάθαμε από τους Πατέρες μας, όπως επιτάσσει το Συνοδικό σύστημα της Εκκλησίας μας. Η Ορθοδοξία δεν είναι των λίγων, δε σχετίζεται με τον φανατισμό. Είναι η ενότητα, η καταλλαγή, η ειρήνη, η αγάπη, η μαρτυρία της πίστεως και των Μυστηρίων, η Παράδοση των Πατέρων...».






































































































































Η Σύνοδος της Κρήτης με την Οικουμενιστική ματιά του μητροπολίτου Δημητριάδος

το τέλος της συνέντευξης μια αναπάντεχη ευχή!!!!)




Πατήστε εδώ και ακολουθήστε την Κατάνυξη στο twitter. Ενημερωθείτε άμεσα για τις αναρτήσεις μας!!!