Τρίτη, 22 Αυγούστου 2017

Με αφορμή τα λόγια και τα έργα του Μητρ. Φλωρίνης Θεόκλητου

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ ΛΟΓΙΑΤΟΥ ΔΕΣΠΟΤΗ.jpg
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ  ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ:
«Σήμερα λυμαίνεται την Εκκλησία μας μια φοβερή αίρεση, η αίρεση του Οικουμενισμού» (16 Μαρτίου 2008)
«Μη χάσετε ούτε κεραία από την πίστη και που μας παρέδωσαν οι πατέρες της Εκκλησίας»» (21 Ιανουαρίου 2014)
Δημήτριος Β. Εμμανουήλ
ΘΕΜΑ: ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ, ΜΙΑ ‘’ΠΑΛΑΙΑ ΕΝΤΟΛΗ’’ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ‘’ΝΕΑ’’
Αγαπητοί,
Θεμέλιο αγάπης και ειρήνης ας γίνουν τα παρακάτω λόγια με τα οποία και τελειώνει το 11ο Εωθινό Δοξαστικό, «Ων ταις πρεσβείαις Χριστέ, την ποίμνην σου διαφύλαττε, εκ λύκων λυμαινομένων αυτήν» ( Ποίημα Λέοντος βασιλέως του σοφού. Ήχος πλ. Δ’). «Με τις πρεσβείες λοιπόν, Κύριε, αυτών των αποστόλων Σου, φύλαγε την λογική σου ποίμνη, την εκκλησία Σου, από τους αιρετικούς, που σαν λύκοι ορμούν να την κατασπαράξουν» (Απόδοση Μοναχής Θεοδοσίας).
Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΔΙΔΕΙ ΜΙΑ ‘’ΝΕΑ ΚΑΙ ΑΓΝΩΣΤΗ ΕΝΤΟΛΗ’’
Ο Απόστολος Ιωάννης στην πρώτη Καθολική επιστολή του γράφει προς όλους τους πιστούς όλων των αιώνων για μία ‘’εντολή παλαιά’’ μαζί και ‘’νέα’’! «Αδελφοί, δεν σας γράφω νέαν, άγνωστον εντολήν, αλλ' εντολήν παλαιάν, την οποίαν έχετε ακούσει από την αρχήν.. Αλλά πάλιν την παλαιάν εντολήν σας την γράφω τώρα και ως νέαν, όπως και πράγματι είναι» (Α’ Ιωαν. 2,7-8). Αδελφοί, παλαιά εντολή ο άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος θεωρεί αυτήν  την οποίαν «έχετε ακούσει από την αρχήν, που επιστεύσατε»!  Πριν από εννιά χρόνια ακούσαμε από τα χείλη του σεβασμιοτάτου μας, του νυν μόνου νόμιμου επισκόπου μας, τη φράση: «Σήμερα λυμαίνεται την Εκκλησία μας μια φοβερή αίρεση, η αίρεση του Οικουμενισμού»[1]!  Τα λόγια αυτά είπε ο Σεβασμιώτατος στις 16-3-2008 (Κυριακή της Ορθοδοξίας), στον Μητροπολιτικό ναό της Φλώρινας. Σήμερα όμως, εννιά χρόνια μετά (και μόλις ένα χρόνο μετά την ονομαζόμενη «Αγία και Μεγάλη Σύνοδο» του Κολυμπαρίου), ο ίδιος διακήρυξε ό,τι και πολλοί άλλοι παραδοσιακοί επίσκοποι, ότι δηλαδή τα ψηφίσματα της «Συνόδου» της Κρήτης που θεσμοθέτησαν τον Οικουμενισμό είναι δήθεν «παλαιά εντολή» και της αληθείας επόμενα! Διακήρυξε δηλαδή φανερά και δημόσια ότι η ψευδοσύνοδος είναι σύνοδος αληθείας, ότι είναι και «Αγία» και «Μεγάλη» και «ότι θα κάνει καλό…»! Η διακήρυξή του αυτή σίγουρα δεν αποτελεί  ‘’παλαιά εντολή’’ αλλά νεοφανείς και κακόδοξη. Ας είδωμεν…
ΤΑ ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΔΕΝ ΑΦΟΡΟΥΝ ‘’ΠΑΛΑΙΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣ’’ ΟΥΤΕ ΜΕΡΟΣ ‘’ΤΟΥ ΚΗΡΥΓΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ’’
Τα λόγια αυτά του π. Θεοκλήτου δυστυχώς έρχονται σε άμεση και ευθεία σύγκρουση με ΤΟΝ ΙΔΙΟ και μας δίνουν αφορμή να θυμηθούμε τον απόστολο Παύλο που θέλοντας να τονίσει το επικίνδυνο της αίρεσης είπε για ΤΟΝ ΙΔΙΟ: «Αν κανείς σας κηρύξει διαφορετικό ευαγγέλιο από εκείνο που παραλάβατε, ας είναι ανάθεμα, είτε είμαι εγώ»!
Ο ιερός Χρυσόστομος τονίζει: «Ότι όμως ο Παύλος δεν νομοθετεί να υπάρχουν αιρέσεις αλλά απομακρύνει απ’ αυτές όλους όσοι τον προσέχουν, άκουσε τι λέγει  «αν κανείς σας κηρύξει διαφορετικό ευαγγέλιο από εκείνο που παραλάβατε, ας είναι ανάθεμα, είτε είμαι εγώ, είτε κάποιος άγγελος από τους ουρανούς». Δεν θα αναθεμάτιζε όμως και τον εαυτό του και τον άγγελο αν δεν γνώριζε ότι το πράγμα ήταν ακίνδυνο…» [4]! Και ο ΙΔΙΟΣ ο Παύλος προς τους Γαλάτας λέγει:«Θαυμάζω γιατί έτσι γρήγορα μετατοπίζεστε από εκείνον που σας κάλεσε με τη χάρη του Χριστού σε άλλο ευαγγέλιο, που δεν είναι άλλο παρά μόνο είναι μερικοί που σας ταράζουν και θέλουν να διαστρέψουν το ευαγγέλιο του Χριστού. Αλλά και αν εμείς [ενν. οι απόστολοι ή οι επίσκοποι] ή άγγελος από τον ουρανό σας ευαγγελίζει άλλο εκτός από αυτό που σας ευαγγελίσαμε, ας είναι ανάθεμα» (Γαλ. 1, 6-8).
Ο λόγος του π. Θεοκλήτου, για τη «Σύνοδο» της Κρήτης, δυστυχώς έρχεται σε άμεση και ευθεία σύγκρουση με πολλά παλαιά ψηφίσματα, όπως αυτά των τεσσάρων επισκόπων, των καθηγητών πανεπιστημίου και  των άλλων εισηγητών - συνδιοργανωτών (και από το Άγιον Όρος) της ημερίδας που έγινε την Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016 στον Πειραιά πριν από την ονομαζόμενη «Αγία και Μεγάλη Σύνοδο»[2]. Αυτά πάλι ως παλαιές εντολές ήταν και είναι σε συμφωνία (ΙΔΙΑ), με πολλά άλλα άλλων κληρολαϊκών συνελεύσεων που έγιναν μετά από τον Ιούνιου του 2016  και κυρίως αυτής που έλαβε χώρα στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης…
Χτες, ως ‘’παλαιά εντολή’’, ο επίσκοπος Πειραιώς τόνιζε: «Το πιο ανησυχητικό και σοβαρό είναι ότι, όπως προκύπτει από την ενδελεχή μελέτη του κειμένου «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον» 5, οι ιθύνοντες αποσκοπούν στην, με πανορθόδοξη συνοδική απόφαση, νομιμοποίηση και θεσμοθέτηση, επισημοποίηση και εδραίωση της παναιρέσεως του συγκρητιστικού διαχριστανικού και διαθρησκειακού Οικουμενισμού ως επισήμου γραμμής της Ορθοδόξου Εκκλησία»[6]. Το τι σημαίνει αυτή η παλαιά εντολή, ο ΙΔΙΟΣ εξηγεί: « Βαίνουμε, δηλ. προς πανορθόδοξη αναγνώριση του βαπτίσματος («βαπτισματική θεολογία») και της εκκλησιαστικότητας των αιρετικών Παπικών και Προτεσταντών με την δολία επίκληση των Ιερών Κανόνων Ζ΄ (7ου) της Αγίας Β΄ Οικουμενικής Συνόδου και ΡΕ΄ (95ου) της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου που αναφέρονται στην κατ’ οικονομίαν εισδοχή των μετανοούντων αιρετικών στην Εκκλησία μετά την απόπτυση της κακοδοξίας τους, και προς αποδοχή της προτεσταντικής «θεωρίας των κλάδων», της διευρυμένης εκκλησιολογίας της Β´ Βατικανής ψευδοσυνόδου περί πλήρους και ελλιπούς εκκλησιαστικότητος και του οικουμενιστικού εκκλησιολογικού μοντέλου των «αδελφών εκκλησιών», που οικοδομήθηκε τις τελευταίες δεκαετίες και επισημοποιήθηκε στον Θεολογικό Διάλογο με τους Παπικούς στο Balamand του Λιβάνου (1993), όπου οι υπογράψαντες Ορθόδοξοι οικουμενιστές ανεγνώρισαν τον Παπισμό ως Εκκλησία με Χάρη, μυστήρια και αποστολική διαδοχή. Έτσι, η μέλλουσα Σύνοδος έρχεται σε σφοδρή σύγκρουση και αντιπαράθεση με την Ορθόδοξη παράδοση δεκαεννέα αιώνων, κατά τους οποίους όλοι οι Ορθόδοξοι Πατριάρχες και όλες οι διευρυμένες ενδημούσες Σύνοδοι της Κωνσταντινουπόλεως ονόμαζαν τον Παπισμό και τον Προτεσταντισμό καθαρά και ξάστερα αιρέσεις και αιρετικούς.Και ενώ αυτά τα θέματα έπρεπε να εγγραφούν ευθέως προς συζήτηση και καταδικαστική απόφαση στη Σύνοδο, οι Προκαθήμενοι θεσμοθετούν την κακοδοξία»[2]…
Αντιλαμβανόμαστε τώρα αδελφοί το ότι αυτός που παραδέχεται την Κρητική «Σύνοδο» ως «Αγία» παραδέχεται νέαν  «Άγνωστον εντολήν (Α’ Ιωαν. 2,7), και  ότι η εντολή της συμμόρφωσης μας μ’ αυτήν αποτελεί παραμόρφωση της εν Χριστώ ζωής μας; Τα ψηφίσματά της Κρήτης  δεν έχουν καμία σχέση με τις παλαιές εντολές που όπως γνωρίζουμε «είναι το κήρυγμα του Ευαγγελίου» εν σχέση με Αυτόν που είναι «Ο καταβάς»!  «Αυτός - λέει ο Παύλος-  που κατέβηκεείναι ο ίδιος που ανέβηκε πάνω απ’  όλους τους ουρανούς, για να γεμίσει με την παρουσία του το σύμπαν» (Εφεσ. 4, 10).
Αδελφοί, το κήρυγμα του Ευαγγελίου είναι ότι «Ετέχθη υμίν σήμερον Σωτήρ, ός εστίν Χριστός Κύριος» ( Λουκ. 2,11)! Αποτελεί άραγε ο λόγος αυτός μέρος της οικουμενιστικής διδασκαλίας; Αποτελεί πάλι μέρος της δικής μας πίστης  η «νέα άγνωστη εντολή» του Οικουμενικού μας Πατριάρχη που υποστηρίζει ότι όλες οι θρησκείες σώζουν και επομένως η κάθε μία από αυτές έχει και έναν διαφορετικό ‘’Χριστό’’, αλλά ΙΔΙΑΣ ΑΞΙΑΣ με τον Ιησού Χριστό;  Σίγουρα όχι! Η πίστη μας στον Αναστάντα Κύριο Ιησού θέλει σταθερά ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΙΔΙΟ εις τους αιώνας!  Ο Παύλος γράφει: «Ιησούς Χριστός χθες και σήμερον ο αυτός και εις τους αιώνας»(Εβραίους 13:8), και «Σύμφωνα με την Αγία Γραφή ο Ιησούς Χριστός είναι ο ΙΔΙΟΣ πάντοτε, δεν αλλάζει, ο ΙΔΙΟΣ ήταν στο παρελθόν , ο ΙΔΙΟΣ είναι τώρα και ο ΙΔΙΟΣ θα είναι  στους απέραντους αιώνες!» (Χρήστος Σαλταούρας)[5] … Είθε τώρα ο επίσκοπός μας να μείνει ο ΙΔΙΟΣ… 
ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ, ΜΙΑ ‘’ΠΑΛΑΙΑ ΕΝΤΟΛΗ’’ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ‘’ΝΕΑ’’
Ο μαθητής της Αγάπης πάλι μας λέγει: «ότι η σκοτία παράγεται και το φως το αληθινὸν ήδηφαίνει» (Α’ Ιωαν. 2,8), ότι δηλ. το σκότος της πλάνης και της αμαρτίας παρέρχεται, το δε αληθινόν φως της γνώσεως και της αρετής φωτίζει τώρα τον κόσμον’’ !
Στο συνέδριο του Πειραιά, «Ο π. Θεόδωρος Ζήσης απαντώντας σε ερώτηση, είπε ότι αν ψηφιστούν, όσα προαποφασίστηκαν στις Προσυνοδικὲς Διασκέψεις, ο μόνοςδρόμος είναι η αποτείχιση απὸ τους Οικουμενιστές»! Να λοιπόν τι φωτίζει τώρα τον Ορθόδοξο κόσμο!  Σήμερα λοιπόν ο αποκαλυπτικός λόγος του Αποστόλου Ιωάννη, «Αλλά πάλιν την παλαιάν εντολήν σας την γράφω τώρα και ως νέαν, όπως και πράγματι είναι» επικαιροποίηται δια της αποτειχίσεώς μας από το σύνολο των επισκόπων μας ώστε να είμαστε πάντοτε συνδεμένοι με το πνεύμα του Ευαγγελίου, το Πνεύμα της αληθείας. Πράγματι η ‘’παλαιά εντολή» της αποτείχισης που σήμερα ως «νέα εντολή» εδόθη στο πιστό λαό του Θεού φωτίζει όλον τον κόσμον και σκοτίζει μόνο αυτούς που αποδέχονται τα αιρετικά ψηφίσματα της Κρήτης! Πως σκοτίζει; Ας είδωμεν…
ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ-ΔΙΩΓΜΟΣ
Ο άγιος της αγάπης στην ΙΔΙΑ επιστολή περί σκανδάλου λέγει: «ο αγαπών τον αδελφὸναυτού εν τω φωτὶ μένει, και σκάνδαλον εν αυτώ ουκ έστιν·» (Α’  Ιωαν. 2,10)! Δυστυχώς το σκάνδαλο της δίωξης Ορθοδόξων από ορθοδόξους (που ενεργούν δηλαδή ορισμένοι επίσκοποι των οποίων τα ονόματα έπαψαν να ακούγονται λόγω κακοδοξίας των την ώρα της θείας Λειτουργίας) είναι σήμερα μία θλιβερή πραγματικότητα και αποτελεί ΑΡΧΗ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ! Αλίμονο σ’ αυτούς τους ίδιους. Ο φανατισμός του δεσπότη και των συν αυτώ και όχι των κληρικών και των λαϊκών αποτελεί σκάνδαλο και ΑΡΧΟΜΕΝΟ ΣΧΙΣΜΑ!
Ο μαθητής της αγάπης μιλάει για ένα νέο είδος σκανδάλου που δεν παύει να είναι πολύ παλαιό, τον διωγμό. Μας λέγει: «Αλλά πάλιν την παλαιάν εντολήν σας την γράφω τώρα και ως νέαν, όπως και πράγματι είναι» (Α’ Ιωαν. 2,8),  «ο αγαπών τον αδελφὸν αυτού εν τω φωτὶ μένει,και σκάνδαλον εν αυτώ ουκ έστιν·» (Α’  Ιωαν. 2,10).  Εξ αντιθέτου – λέγει - εκείνος που αγαπά ειλικρινώς τον αδελφόν του, αυτός μένει πράγματι και ζει στο φως του Χριστού και ούτε σκάνδαλον γίνεται αυτός δια τον άλλον ούτε ο ίδιος σκανδαλίζεται και πικραίνεται εκ μέρους των άλλων (Ιωάννης ο μαθητής της Αγάπης)…
ΩΡΑ ΕΥΘΥΝΗΣ, ΤΩΡΑ!  ΠΡΟΒΛΗΜΑ, Η ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ.
Σεβασμιότατοι άγιοι αρχιερείς, χάριν ειρήνης που δίνει μόνο ο «εις Άγιος», ο Ιησούς Χριστός, ο Κύριος των κυριευόντων, «Ώρα Ημάς εξ Ύπνου Εγερθήναι» (Ρωμ. ιγ´ 11). «Είμεθα, θεία Προνοία, το ιστορικώτερον και πνευματικώτερον Έθνος επί του πλανήτου και τούτο αυξάνει την ευθύνην μας έναντι Θεού και ανθρώπων. Σκοπός ημών, ως Ελληνορθοδόξων, είναι η σωτηρία μας και η ελευθερία μας. Η σωτηρία μας έρχεται με την γνώσιν της Αληθείας και την τήρησιν ταύτης πάση θυσία. Η ελευθερία μας θα έλθη μόνον δια της ανεξαρτησίας της χώρας μας από την Ευρωπαϊκήν κατοχήν…  Εάν ο λαός μας δεν είχε αποστατίσει, δεν θα είχε απολέσει και την αυτονομίαν της η χώρα μας. Κατέστημεν αιρετικοί ή άθεοι και διά τούτο συνεμαχήσαμεν με τους αθέους… , οι οποίοι έχουν ένα και μόνον στόχον, την εξαφάνισιν της Ορθοδοξίας, η οποία αποτελεί το εμπόδιον της παγκοσμιοποιήσεως». (Δρς Ἰωάννου Ν. Καλλιανιώτου ΚαθηγητοῦΠανεπιστημίου τοῦ Scranton) [7]…
Μετά τιμής
Δημήτριος Β. Εμμανουήλ
Εκπαιδευτικός
Πτολεμαΐδα 22 Αυγούστου 2017
(Προπαραμονή της εορτής του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού)
                                                             
[1] Από την ομιλία του Σεβασμιωτάτου στις 16-3-2008 (Κυριακή της Ορθοδοξίας), στο μητροπολιτικό ναό της Φλώρινας.
[4] ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, Ι. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΕΡΓΑ 27, ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ’’ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ’’ ,ΣΕΛ. 429 / ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ Ι. ΧΡΥΣΟΣΤΌΜΟΥ ΣΤΟ ΡΗΤΟ «ΠΡΟΣ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΟΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΡΗΤΟ ΠΟΥ ΛΕΓΕΙ «είτε με υποκρισία είτε με ειλικρίνεια ο Χριστός κηρύσσεται» (Φιλ. 1,8)»