Σάββατο, 16 Δεκεμβρίου 2017

Δεν υποχωρεί η ακτή, η αγάπη μας για τη θάλασσα δεν έχει όρια!

Δυτική Αχαΐα: Ένα μέτρο ετησίως υποχωρεί η ακτή.
(σχολιασμός μετά την είδηση!!!)
#patras, #publicdanger, #ecumene, 
Όταν, πολλά χρόνια πριν, ο αείμνηστος καθηγητής Κώστας Γούδας εργαζόταν πάνω σε ευρεσιτεχνία της ομάδας του για τη διάβρωση των ακτών της Δυτικής Αχαΐας, κανείς ίσως να μην περίμενε ότι θα παρέρχονταν δεκαετίες αδράνειας των υπευθύνων της Πολιτείας, χωρίς την παραμικρή «θεραπεία» ενός προβλήματος, εν τη γενέσει του.
Από το 2016, στη διάθεση του Δήμου, υπάρχει μια ολοκληρωμένη μελέτη, που στηρίζεται σε μία άλλη ευρεσιτεχνία του 2014 και η οποία έχει τεθεί προς αδειοδότηση από τις συναρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, με κόστος κοντά στο 1 εκατ. ευρώ, που έρχεται να αντιμετωπίσει το μεγάλο πρόβλημα της παράκτιας διάβρωσης, σε ακτίνα 1 περίπου χιλιομέτρου.
Πρόκειται για το παραλιακό τμήμα, που ξεκινά από το παλιό ξενοδοχείο «Γκρεκοτέλ» και φτάνει ανατολικά έως τις εγκαταστάσεις της Αεροπορίας, περιλαμβάνοντας ολόκληρη την παραλία της Κοινότητας Καλαμακίου (Βίδοβα), στην οποία οι ζημιές είναι πολλές.
Μάλιστα, η ακτή έχει υποχωρήσει τόσο πολύ, που κινδυνεύουν σπίτια, ενώ επηρεάζονται έργα υποδομής (δρόμοι κ.λπ.), με εμφανείς μάντρες και ασφάλτινα τμήματα κυριολεκτικά στο όριο, με τα αίτια που τα προκάλεσαν, επιστημονικά όχι διερευνημένα πλήρως, ακόμα.
Ο μελετητής του αντιδιαβρωτικού έργου, Χριστόφορος Καπόπουλος, αποκαλύπτει στην «Π», σημεία των όσων έχουν καταγραφεί επιστημονικά, δίνοντας - στις πραγματικές του διαστάσεις - έναν «εφιάλτη» που δύναται να μεγαλώσει για κατοίκους και φορείς.
«Από τις έρευνες που έχουν διεξάγει, φαίνεται ότι ο μέσος όρος υποχώρησης της ακτής, είναι 1 μέτρο τον χρόνο» τονίζει, ενώ δίνει πλάνο αποτελεσματικότητας του έργου που προτείνεται, μεταξύ 3 και 5 ετών, σε μία επιχειρούμενη σταθεροποίηση της παραλίας.
Από τους μελετητές, υπογραμμίζεται όμως οι κίνδυνοι που υπάρχουν, από «σκληρά έργα», τα οποία η πολιτεία εξετάζει να χρηματοδοτήσει (με τριπλάσιο κόστος), τμηματικά, από Βραχνέικα έως το Καλαμάκι, με πιο επίφοβα αυτά στην περιοχή του Αλισσού.
Οι επιφυλάξεις γι' αυτά, προκύπτουν κι από πρακτικές ειδικών στις ΗΠΑ, γι' αυτό κι ο ίδιος ο κ. Καπόπουλος λέει: «Ως κόρη οφθαλμού, κοιτάμε την περιοχή, δίχως τεράστια παρέμβαση», θέτοντας και τη μοναδικότητα της κοινωνικής συναίνεσης, που άλλα επιχειρούμενα έργα δεν διαθέτουν.
Στην ζώνη, που οι μελετητές αποκαλούν «κόκκινη», προκειμένου να γλυτώσουν κατοικίες και δημόσιες υποδομές, θα κάνουν μικρά έργα, όχι με ογκόλιθους και ρίψεις υλικών που μπορεί να βλάψουν ακτή και βυθό της θάλασσας, παράλληλα με μέριμνα ανάπλασης της παραλιακής ζώνης, ώστε αυτή να διατηρήσει σταθερές συνθήκες, με το χρόνο, ενώ θα ριχτούν κατάλληλα υλικά, παράκτια.
Η μελέτη «Καπόπουλου» δίνει έμφαση σε ήπια έργα που θα προστατεύουν την παράλια ζώνη, χωρίς οχλήσεις του φυσικού τοπίου και «φαραωνικού» -όπως προβλέπει- έργα που πιθανά αλλοιώσουν την τουριστική περιοχή.
Στο κρίσιμο ερώτημα, για τις αντοχές του τοπίου, ο κ. Καπόπουλος, είναι σαφής:
«Η ζημιά θα είναι ανυπολόγιστη, αν σε 2-3 χρόνια δεν μπορέσουμε να προλάβουμε το κακό, με την ελπίδα αν μην έχουμε αλλαγές, από απρόβλεπτοπυς παράγοντες, απώλεια υλικών και καιρικών συνθηκών».
katanixis.gr: Φανταστικό δημοσίευμα.
Το φυσικό φαινόμενο απειλεί το μέλλον του τόπου. Ο  Πατριάρχης με τον Δεσπότη και τους ποιμένες του λαού, κάλεσαν τον λαό σε ανοικτή εκδήλωση ενημέρωσης. Πρώτος ο Δεσπότης καλωσόρισε τον Πατριάρχη, που η αγάπη του για τη θάλασσα δεν έχει προηγούμενο. Ο Πατριάρχης στο λόγο του, ανέλυσε το νεανικό του όραμα: να αγαπήσουμε και τα πλάσματα του Θεού μέσα στη θάλασσα. Πλανεύτηκαν υπό του αρχαικάκου όφεως οι πατέρες της Εκκλησίας, που έβαλαν όρια στην αγάπη του Θεού. Χώρισαν τα πλάσματά του σε ανθρώπους και ζώα, σε ψάρια και θαλασσινά, σε μαλάκια/οστρακοειδή και αμφίβια. Τίποτα δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην αγάπη του Πατριάρχη για τη θάλασσα. Επανέλαβε για άλλη μια φορά πως στο συνέδριο που έγινε στο Μπάρι της Ιταλίας, πήγε κολυμπώντας, το γνωστό άθλο κολυ-Μπάρι.
Έπειτα έλαβαν το λόγο και οι μισθωτοί που δεν ήταν ποιμένες, να εκθειάζουν το μεγαλείο του Θεού που δημιούργησε και τη θάλασσα.
Κάποτε σηκώθηκε κάποιος απλός ποιμένας, που δεν ήταν μισθωτός και ρώτησε με παρρησία:
" Πατριάρχη και Δεσπότη και μισθωτοί, τι μας προτείνετε, να μείνουμε άπρακτοι, να μην εργαστούμε στην γη που μας παρέδωσαν οι πρόγονοί μας για έργα αντιστήρηξης; Να ορθώσουμε ένα τείχος που θα μας προστατέψει από τη διάβρωση, την υποχώρηση και την καταστροφή του τόπου";
- Να προσευχηθείτε
- Να κάνετε υπακοή στον Πατριάρχη
- Αν ορθώσετε τείχος, προκαλείτε διαίρεση με την Εκκλησία.
είπαν πνέοντας μένεα οι μισθωτοί.
- Αγαπώ τη θάλασσα, είπε ο Πατριάρχης
- Μα θα μας πνίξει, φώναζε ο λαός
- Αναπνεύστε με βράγχια, αντέτεινε ο Πατριάρχης
- Δεν είμαστε ψάρια, αποκρίθηκε ο λαός
- Είναι εντολή του Θεού, " ίνα πάντες εν ώσιν", θα γίνουμε ένα με τα ψάρια. Δεν αγαπάτε τη θάλασσα και τα πλάσματά της, δεν πιστεύετε και την εντολή του Θεού; Είστε εκτός Εκκλησίας, είπε και αποχώρησε.
- Όποιος θεωρήσει επικίνδυνη για την ψυχή του την υποχώρηση του εδάφους, θα δικάζεται και θα τιμωρείται επιτόπου, ανακοίνωσε ο κουφός φωταγωγός με το σβηστό φανάρι.
- Ηρεμήστε, είπε ο Δεσπότης
.. Δεν ξέρουμε αν μπορούμε να ζήσουμε στο βυθό της θάλασσας. Ας ζωγραφίσουμε βράγχια στο λαιμό και ας προσευχηθούμε στο Θεό. Άλλωστε και οι μελέτες του καθηγητή που θα μας έσωζαν, ξεχάστηκαν με τα χρόνια. Η αγάπη του Πατριάρχη για τη θάλασσα, είναι ξεχωριστή.
- Είστε θαλασσοφοβικοί, αυτόκλητοι ψευτοσωτήρες της Εκκλησίας, ούρλιαξε ο κουφός φωταγωγός με το σβηστό φανάρι.
Ο ποιμένας δεν μίλησε άλλο, σήκωσε τα μανίκια και έπιασε δουλειά. Πήρε τα σχέδια των παλαιών μηχανικών που του παραδόθηκαν και ξεκίνησε να ορθώνει το τείχος, απέναντι στη θάλασσα που απειλούσε να πνίξει τον λαό.
Μαζί του δειλά δειλά ολοένα και μεγαλύτερο πλήθος ποιμένων και του λαού, δουλεύουν ασταμάτητα για τη σωτηρία τους.
σσ. Η θάλασσα του Οικουμενισμού, απειλεί να καταπιεί τη στέρεα γη των Αγίων Πατέρων, όπως ακριβώς και το σπάνιο φυσικό φαινόμενο απειλεί τη Δυτική Αχαΐα. Προσπαθήσαμε να αναδείξουμε την λογική του παραλόγου, σχετικά με τον κίνδυνο από την παναίρεση του Οικουμενισμού.
Για την αντιγραφή
@mandatoras