Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2018

Ανοιχτή Επιστολή προς τον κ Ιερώνυμο, για τον π. Νικόλαο Μανώλη

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
                                                                                ΗΠΑ 12/2/2018
Προς τον Πρόεδρο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος
κ.κ. Ιερώνυμο
Ιωάννου Γενναδίου 14
Αθήνα - Κολωνάκι
Τ.Κ. 11521, ΑΤΤΙΚΗ
Ελλάδα
Μακαριώτατε,
Μένω χρόνια στην Αμερική. Πνευματική έρημος. Αλλά από τότε που βρέθηκα κάτω από το πετραχήλι του γέροντα Εφραίμ της Αμερικής, ήπια το ύδωρ το ζων και ανένηψα και τώρα επιδιώκω πλέον να βρίσκω πηγές ορθόδοξες για να συνεχίσω να μαθαίνω τα της πίστης μας σε μεγαλύτερο βάθος. Έτσι βρήκα και άκουσα εκατοντάδες ομιλίες για την Ορθοδοξία σε CD, του γερ. Εφραίμ, όπως και των μακαριστών κ. Δημητρίου Παναγόπουλου, αρχιμ. Αθανασίου Μυτιληναίου, επισκόπου Αυγουστίνου Καντιώτη, και άλλων, και παρόλο που η επίσημη Ελληνική εκκλησία μπορεί να έχει κάποιες διαφωνίες με μερικά από αυτά τα πρόσωπα, η γραμμή τους υπήρξε (και είναι) καθαρά Ορθόδοξη και μάλιστα αυστηρή. Το ήθος τους και η διδασκαλία τους συμφωνεί κατά πάντα με αυτό των Αγίων Πατέρων και των Οικουμενικών Συνόδων και δεν υπάρχει ούτε κεραία που να παρεκκλίνει από την Ορθοδοξία που διδάχθηκα στο ελληνικό Γυμνάσιο και Λύκειο και στα κατηχητικά της Θεσσαλονίκης, όπου φοίτησα το’80, ή από όσα πνευματικά βιβλία διαβάζω τώρα, όπως του Αγίου Νεκταρίου, του Αγ. Παϊσίου, του Αγ. Πορφυρίου, του γέρ. Εφραίμ του Κατουνακιώτου, και άλλων αγιορειτών πατέρων. Αυτή είναι η βάση της Ορθοδόξου παιδείας μου.
Και τώρα ακούω μέσω του YouTube ομιλίες του π. Νικολάου Μανώλη και του π. Θεοδώρου Ζήση και διαβάζω τα άρθρα τους. Δεν τους έχω γνωρίσει από κοντά, δεν ξέρω τα πνευματικά τους παιδιά, δε συνδέομαι με κανέναν από τον κύκλο τους, αλλά δεν έχω καμία αμφιβολία ότι οι ομιλίες τους είναι ακραιφνώς Ορθόδοξες. Μάλιστα ο π. Θεόδωρος σπάνια κάνει ομιλία χωρίς να ανοίξει και ένα βιβλίο μεγάλου Πατρός της Εκκλησίας για να καταδείξει ότι τα λεγόμενά του στηρίζονται στην αγιοπατερική παράδοση και ότι «δεν λέει ΤΙΠΟΤΕ δικό του», όπως λέει και ο ίδιος.  
Τότε λοιπόν; Τι άλλο θα ήθελε η Εκκλησία της Ελλάδος να διδάσκεται στο Ορθόδοξο ποίμνιό της παρά η δισχιλιετής παράδοση και το δόγμα της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, όπως ΑΚΡΙΒΩΣ μας το παρέδωσαν οι πρόγονοί μας και το οποίο διδάσκουν αυτοί οι πατέρες, ο π. Νικόλαος Μανώλης και ο π. Θεόδωρος Ζήσης; Και γιατί διώκει τους ιερείς που κάνουν τη δουλειά τους σωστά; Τι επιδιώκει;
Επιπλέον τι είδους ‘σχίσμα’ προκαλεί ο π. Νικόλαος εφόσον δεν κηρύσσει αίρεση; Και ποιους χριστιανούς σκανδαλίζει με την Ορθόδοξη διδασκαλία του – εκτός αν πρόκειται για οικουμενιστές ή ακολούθους άλλων ομολογιών οι οποίοι εν προκειμένω δεν θα έπρεπε να μας ενδιαφέρουν;
Εσείς ο ίδιος, Μακαριώτατε, δηλώσατε ότι επιθυμείτε τα βιβλία των Θρησκευτικών στα σχολεία να είναι Ορθόδοξα, άρα θέλετε να διδάσκουν το Ορθόδοξο δόγμα και την Ορθόδοξη πίστη. Εξυπακούεται ότι δεν θέλετε να διδάσκεται ούτε ο οικουμενισμός ούτε η πανθρησκεία, που προωθούνται από τους διαβόητους Φακέλους Μαθήματος Θρησκευτικών. Μα αυτό επιδιώκουν και οι εν λόγω πατέρες, να τονώσουν το Ορθόδοξο φρόνημα των χριστιανών. Σε τι λοιπόν τους βρίσκει η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης αντίθετους προς την Ορθοδοξία; Και τι μήνυμα θα στείλει η Ιερά Σύνοδος στους Ορθοδόξους χριστιανούς αν καταδικάσει τους πλέον Ορθοδόξους ιερείς της; Προφανώς όχι ότι υπηρετεί το Χριστό και την Ορθοδοξία.
Ο λαός μπορεί να είναι ακατήχητος εν πολλοίς, αλλά έχει αρχίσει να ξυπνάει και να βλέπει τι γίνεται γύρω του, να επιζητάει να μορφωθεί σε θέματα πίστεως, για να μπορεί να κρίνει μόνος του τι είναι Ορθόδοξο και τι κίβδηλο και αιρετικό. Δόξα τω Θεώ, το διαδίκτυο είναι γεμάτο από μαρτυρίες Ορθόδοξες, κριτικές, συζητήσεις και ομιλίες τις οποίες ο καθένας μας ελευθέρως επιλέγει να παρακολουθήσει και να διαβάσει και κατόπιν να αποφασίσει – δεν είναι θέμα φατρίας ούτε προσωπολατρείας ούτε κανενός άλλου συμφέροντος. Είναι θέμα Ορθοδόξου ‘πιστεύω’. Ο Θεός έχει μετατρέψει το διαδίκτυο σε ένα ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΕΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ευαγγελισμού του λαού μέσω του οποίου λάμπει η ΑΛΗΘΕΙΑ και καταφαίνεται το ΨΕΥΔΟΣ, όλα εν πλήρει ελευθερία συνειδήσεως και πράξεως.
Αν εγώ, που είμαι η τελευταία χριστιανή, ζώντας μακριά από την Ελλάδα, μέσα στο συνοθύλευμα πασών των αιρεσιών και κάθε παραχαράξεως του χριστιανισμού, νιώθω ακράδαντη την πεποίθηση μέσα μου ότι οι ιερείς και μοναχοί που αποτειχίστηκαν και πολεμούν τον οικουμενισμό, καταδικάζοντας τη Σύνοδο της Κρήτης ως αιρετική, είναι οι ΠΛΕΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ιερείς που υπάρχουν σήμερα, τότε δε θα αργήσει να γίνει πασιφανές σε όλους τους Έλληνες, οι οποίοι, παρά την υπομονή που έχουν δείξει ως τώρα, όπως κάνετε κι εσείς Μακαριώτατε, έχουν αρχίσει να μην ανέχονται άλλη παραχάραξη της ιστορίας τους. Γιατί η Ορθοδοξία είναι η Ιστορία μας, η Ταυτότητά μας, η Ψυχή μας. Είμαστε αποφασισμένοι να αντισταθούμε και να πολεμήσουμε, με κάθε τρόπο και κάθε μέσο που διαθέτει ο καθένας μας, σε όποιο μετερίζι βρισκόμαστε, ΕΙΡΗΝΙΚΑ αλλά ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ, για τα πιστεύω μας, για το Χριστό μας, για την Ελλάδα μας.
Δεν θέλουμε το κακό κανενός. Αλλά δεν θέλουμε και να χάσουμε τους πολύτιμους θησαυρούς του γένους μας – όχι το χρυσό και το πετρέλαιο του υπεδάφους της χώρας, αλλά την πίστη που έφερε ο Απόστολος Παύλος στη Μακεδονία και σε όλη την Ελλάδα. Αυτά δεν είναι για ξεπούλημα. «Τί γὰρ ὠφελήσει ἄνθρωπον ἐὰν κερδήσῃ τὸν κόσμον ὅλον καὶ ζημιωθῆ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ;» Αυτή είναι η αρχή μας και το κριτήριό μας για όλα όσα παράλογα συμβαίνουν γύρω μας.
Με τη Χάρη του Θεού η ΑΛΗΘΕΙΑ θα επιπλεύσει και θα νικήσει, όπως έχει κάνει εδώ και 2000 χρόνια.
Ευχόμαστε ολόψυχα η Ορθόδοξη Ιεραρχία μας να φανεί αντάξια των περιστάσεων, του αξιώματός της, και της παραδόσεώς της, και να ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΠΛΗΡΩΣ τον π. Νικόλαο Μανώλη (όπως και τον π. Θεόδωρο Ζήση) στην οργανική του θέση και στα καθήκοντά του.
Με σεβασμό στην Αρχιερωσύνη σας,
Αναστασία Τσακιροπούλου-Summers
Καθηγήτρια Φιλόλογος Κλασσικών Σπουδών
Πανεπιστήμιο Αλαμπάμα, ΗΠΑ
cc/ Σύνοδος της Ιεραρχίας της Ελλάδος