Σάββατο, 31 Μαρτίου 2018

Ολοταχώς για την Ορθόδοξη νομιμοποίηση της ευθανασίας;

 
katanixis.gr: Η ευθανασία θεωρείται από τα ζητήματα που θα κλιθεί να πάρει θέση η Εκκλησία με περισσότερο κατηγορηματικό τρόπο από ότι στο παρελθόν. Μαζί με την καύση των νεκρών, σχεδόν επιβάλλεται σαν κάποιου είδους “μακάβρια” μόδα της Νέας Εποχής. Στο πλαίσιο αυτό, πέρυσι ο Αρχιεπίσκοπος στα Γιάννενα και φέτος ο Οικουμενικός Πατριάρχης στο Κολυμπάρι, ευλογούν διεπιστημονικά συμπόσια επί του θέματος. Σαν προτείνουμε να ξανά ακούσετε τη συγκλονιστική ομιλία του π. Νικολάου Μανώλη:
''Αλέξανδρε Βέλιο, επιλέγεις ''ευθανασία''... Άκουσε κι εμάς!'' [ΒΙΝΤΕΟ 2016] 
Όταν το θέμα το παίζουν όλα τα Φαναριώτικα και τοπικά μέσα, με εισηγήσεις όπως: “Γιατί η Εκκλησία δεν μπορεί να μην είναι υπέρ της ευθανασίας”, μάλλον η νομιμοποίηση της ευθανασίας στην Ορθοδοξία... δεν αργεί! 

2017 Ιωάννινα: 1ο Διεπιστημονικό Συμπόσιο «Πότε Πρέπει να Πεθαίνουμε; (ΠΠΠ)»
H Σχολή Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ο Τομέας Φιλοσοφίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το Εργαστήριο Βιοηθικής του Πανεπιστημίου Κρήτης, και η Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας διοργανώνουν στα Ιωάννινα, 28-30 Απριλίου 2017, Διεπιστημονικό Συμπόσιο με θέμα «Πότε πρέπει να πεθαίνουμε; (ΠΠΠ)», αφιερωμένο στα 213 χρόνια από τη Διατριβή περί Ευθανασίας (1804) του διδάσκαλου του Γένους Ευγενίου Βούλγαρη, ο οποίος ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του από την πόλη μας πριν σχεδόν τρεις αιώνες. Λεπτομέρειες: http://ppp.conf.uoi.gr/.
Το Συμπόσιο τελεί υπό την Αιγίδα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, του ΤΕΙ Ηπείρου, και της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών· ο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος το έθεσε υπό τις ευλογίες του: «Ασμένως γνωρίζω υμίν ότι είμαι θετικός προκειμένου το εν λόγω συμπόσιον να τεθεί υπό την αιγίδα της καθ’ ημάς Ιεράς Αρχιεπισκοπής και εάν το πρόγραμμά μου το επιτρέπει θα παρευρεθώ προκειμένου να βοηθήσωμεν από κοινού εις την καλύτερην δυνατήν επίλυσιν του κρισίμου προβλήματος της ευθανασίας».
2018 Κολυμπάρι:  2ο Διεπιστημονικό Συμπόσιο | 
«Η ζωή πριν το θάνατο: ευ ζην και ευ θνήσκειν»
Το Μήνυμα της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου Α΄, ανέγνωσε ο εκπρόσωπος Αυτού, Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Χριστουπόλεως κ. Μακάριος. Κατά το Μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη, «το ζήτημα του “βιολογικού τέλους” γενικώς, του πόνου εις την δύσιν της ζωής, του άλγους, της οδύνης, της ευθανασίας, της εσχάτως υπό πολλών κρατών νομιμοποιηθείσης ιατρικώς υποβοηθουμένης αυτοκτονίας ως και άλλων σχετικών θεμάτων, προκυψάντων από την πρόοδον της ιατρικής βιοτεχνολογίας, όπως το πολύπλοκον και πολλάς συζητήσεις προκαλούν θέμα του εγκεφαλικού θανάτου, πάντα ταύτα γεννώσιν εντόνους προβληματισμούς και ηθικά διλήμματα εις τον άνθρωπον […]». Όμως, «η Ορθόδοξος Εκκλησία, διά της αγιοπνευματικής και αγιοπατερικής διδασκαλίας αυτής, διακηρύττει ότι το άλγος, ο πόνος και η αγωνία, σχετιζόμενα μετά της διαδικασίας της βιολογικής τελειώσεως εν τω παρόντι, είναι σύνδρομα οφειλόμενα εις την απουσίαν του Θεού από την ζωήν μας. Όταν ο άνθρωπος δεν πιστεύη εις την Ανάστασιν, ευλόγως ούτε θέλει αλλά ούτε και δύναται να υπομείνη τον πόνον του σταυρού. Ούτως, ο πόνος, η ασθένεια, ακόμη και ο θάνατος, αντιμετωπίζονται υπαρξιακώς, μόνον όταν οι άνθρωποι γνωρίσωσι τον Χριστόν και σχετισθώσι μετ’ Αυτού. Η πίστις εις την Ανάστασιν του Χριστού και η κοινωνία των ανθρώπων μετ’ Αυτού είναι η μόνη οδός διά την αντιμετώπισιν του θανάτου και των περί αυτόν».