Δευτέρα, 28 Μαΐου 2018

Μαζί με την Αυτοκεφαλία και η «αυτογελοιοποίηση» του Οικ. Πατριαρχείου;

        Ουκρανικό ζήτημα: Μαζί με την Αυτοκεφαλία και η «αυτογελοιοποίηση» του Οικουμενικού Πατριαρχείου;
                            Του Μάνου Χατζηγιάννη
Κι ενώ ο Οικουμενικός Πατριάρχης για πολλοστή φορά κάνει οικουμενιστικές δημόσιες σχέσεις στην έδρα του “αδελφού” του Φραγκίσκου, οι ζυμώσεις για το ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα καλά κρατούν. Η μια μετά την άλλη οι περισσότερες εκκλησίες (Πολωνία, Σερβία κλπ) δηλώνουν ξεκάθαρα την στήριξή τους στην κανονική εκκλησία της Ουκρανίας υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο. Παρόλα αυτά τα “μαγειρέματα” στο Φανάρι συνεχίζονται… Αυτό όμως που οφείλουν να γνωρίζουν οι μακιαβελικοί κύκλοι του Φαναρίου είναι πως… scripta manent.
Οι δηλώσεις του παρελθόντος μένουν. Και τόσο ο ίδιος ο κ. Βαρθολομαίος όσο και οι Πατριάρχες του περιβάλλοντός του κατά καιρούς έχουν τοποθετηθεί υπερ της κανονικής Εκκλησίας της Ουκρανίας οπότε μια αντίθετη στάση τώρα θα τους γελοιοποιήσει ξεκάθαρα. Ας θυμηθούμε όμως τι έλεγαν ο Οικουμενικός Πατριάρχης, αλλά και δύο εκ των υποστηρικτών του, οι Πατριάρχες Αλεξανδρείας και Ιεροσολύμων.
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος Γενεύη Ιανουάριος 2016 :
Πριν από 2,5 χρόνια ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος στην Σύναξη των Προκαθημένων στην Γενεύη τον Ιανουάριο, διερρήγνυε τα ιμάτιά του τόσο με διαβεβαιώσεις στον Πατριάρχη Μόσχας όσο και στον Ουκρανίας Ονούφριο ότι δεν τίθεται θέμα Αυτοκεφαλίας των Σχισματικών και πως αναγνωρίζει μόνο την Ουκρανική Εκκλησία του Πατριαρχείου Μόσχας.
Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής Θεόδωρος Ιούνιος 2016:
Στην Σύνοδο του Κολυμπαρίου ο Πατριάρχης Θεόδωρος ήταν εκ των θερμότερων υποστηρικτών του Μητροπολίτη Ονούφριου και της κανονικότητας.                        
Δείτε το βίντεο
Πάντως πριν από λίγες ημέρες ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας μίλησε εκ νέου περι ενότητος! Επί τη ευκαιρία τετραήμερων εκδηλώσεων (19 – 22 Μαϊου) για τους Νεομάρτυρες της Τσαρικής Οικογένειας Νικολάου Β’ Ρομανώφ που οργάνωσε από κοινού η Ιερά Μητρόπολη Μαυροβουνίου και η Αυτοκρατορική Ορθόδοξη Παλαιστινιακή Κοινωνία στο Πατριαρχικό του Μήνυμα ο Αλεξανδρινός Προκαθήμενος κ.κ. Θεόδωρος Β’ τόνισε ότι «το άγιο αίμα των Μαρτύρων από την Αρχαία Εκκλησία έως και των ημερών μας, ποτίζει αενάως το Δένδρο της ορατής ενότητας της Ορθοδοξίας»Ο Αλεξανδρινός Προκαθήμενος , μεταξύ άλλων, τόνισε ότι «οι Νεομάρτυρες της Τσαρικής Οικογένειας του Νικολάου Β’ Ρομανώφ μας ενώνουν όπως μας ενώνουν οι άγιοι Μάρτυρες της Αρχαίας Εκκλησίας. Η προβολή της ενότητας της Ορθοδόξου Εκκλησίας προβάλλει επιτακτική στις ημέρες μας, γι’ αυτό θα πρέπει να συσφίξουμε τις μετ’ αλλήλων σχέσεις μας ως Μελών ενός και του αυτού Σώματος, τουτέστι της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, η οποία κατέχει ανόθευτο και απαραχάρακτο τον θησαυρό της πίστεως, της αγάπης και της ελπίδας». «Αυτήν την εν Κυρίω ενότητα», υπογράμμισε ο Αλεξανδρινός Προκαθήμενος«πρέπει να διακονούν όλες οι κατά τόπους Ορθόδοξες Εκκλησίες, φυλάσσοντας την αποστολική επιταγή ‘τηρείν την ενότητα του Πνεύματος’ (Εφεσ. δ’,3), ενωμένες εν αγάπη, η οποία κατά τον Απόστολο Παύλο είναι ‘σύνδεσμος της τελειότητος’ (Κολ. γ’,14), παραμερίζοντας κάθε εμπόδιο η μικροφιλοτιμία, στο όραμα του μεγάλου σκοπού: να δώσει φωτεινή και διαυγή τη μαρτυρία Της στον ανήσυχο σύγχρονο κόσμο».
Αναφερόμενος ο Αλεξανδρινός Προκαθήμενος κ. Θεόδωρος Β’ στη συμβολή των Πατριαρχείων Αλεξανδρείας και Σερβίας διά την ορατή Ορθόδοξη Ενότητα των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών τόνισε ότι «αξιομνημόνευτη είναι η συμβολή της Εκκλησίας της Σερβίας, η οποία πιστή προς το σκοπό της ενότητας, προσηλώνεται θυσιαστικά πολλές φορές και μετά ζήλου προς τον ιερό αυτό στόχο. Ως προς την Εκκλησία της Αλεξάνδρειας, απλώς να επισημάνουμε, ότι πιστά και σταθερά, διασώζοντας την παράδοση της γονιμοποιήσεως του σπερματικού λόγου με το Λόγο του Θεού, την συνάντηση του ελληνικού φιλοσοφικού λόγου με το χριστιανικό, διακόνησε και θα διακονεί πάντοτε, σε ό,τι συμβάλλει στην ανάδειξη της Διορθοδόξου ενότητας, αφού φέρει επί των ώμων Της το βάρος της Αλεξανδρινής Ιστορίας, της Αλεξανδρινής κοσμόπολης και την διαχρονική οικουμενικότητα της σκέψης Της, πέρα και πάνω από έθνη και φυλές».
Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος πριν από λίγες μέρες:
Σε προ μηνός συνάντησή του με ουκρανική εκκλησιαστική αντιπροσωπεία ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος δεν άφησε περιθώρια παρερμηνιών λέγοντας πως ο Θεός εξέλεξε τον Προκαθήμνο της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας, προκειμένου να αντιμετωπίσει το σχίσμα. Τα μέλη της αποστολής με επικεφαλής τον Μητροπολίτη Μπορίσπολ και Μπροβάρυ Αντώνιο, Πρωτοσυγκελλεύοντα της Ουκρανικής Εκκλησίας βρέθηκαν στους Αγίους Τόπους στις 6 Απριλίου για να συμμετάσχουν στην τελετή του Αγίου Φωτός. Ο κ.Θεόφιλος μίλησε για το αποκαλούμενο «Πατριαρχείο Κίεβο» ως «τους χαμένους μας αδελφούς με επικεφαλής τον Φιλάρετο που έπεσαν από τη Μητέρα Εκκλησία» και εξέφρασε εκ νέου την υποστήριξή του στους πολύπαθους πιστούς της κανονικής Ορθοδόξου Εκκλησίας σε συνάντηση του Οκτωβρίου 2016 με αντιπροσωπεία της ουκρανικής εκκλησίας λέγοντας: «Καταδικάζουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο αυτούς που διαπράττουν πράξεις που στρέφονται εναντίον των ενοριών της κανονικής Ορθοδόξου Εκκλησίας στην Ουκρανία. Δεν μας θυμίζουν μάταια οι Άγιοι Πατέρες ότι η παραβίαση της ενότητας της Εκκλησίας είναι η σοβαρότερη αμαρτία»Είναι σαφές λοιπόν πως όλες οι παραπάνω τοποθετήσεις θα χρειαστούν πολύ μεγάλη κωλοτούμπα για να…παραγραφούν!!! Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως στην πρόσφατη επίσκεψή του στην Ρωσία ο Πατριάρχης Σερβίας Ειρηναίος δήλωσε πως η Εκκλησία της Σερβίας υποστηρίζει πλήρως την ενότητα και την ακεραιότητα της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και καταδικάζει έντονα τις ενέργειες της Ουνιτών και των σχισματικών. «Όποιος βοηθά του ουκρανικούς σχισματικούς είναι εχθρός, όχι μόνο της Ρωσικής Εκκλησίας και του ρωσικού λαού, αλλά και όλων των Ορθοδόξων Σλαβικών λαών και ολόκληρου του ορθόδοξο κόσμου»τόνισε ο Προκαθήμενος της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.