Τετάρτη, 6 Ιουνίου 2018

Απάντηση στους ψευδείς χαρακτηρισμούς του patrasevents.gr

katanixis.gr: Με λύπη και πραγματική θλίψη διαβάσαμε το δημοσίευμα του site patrasevents.gr, το οποίο είναι ένα αξιόλογο διαδικτυακό μέσο ενημέρωσης. Παρά την αρνητική κριτική, εμείς οφείλουμε να ευχαριστήσουμε το μέσο για την δημοσίευση της ανακοίνωσης για την Ημερίδα (Tο site katanixis.gr μαζί με το salpismazois.blogspot.gr και το blog katihisis.blogspot.gr είναι χορηγοί επικοινωνίας της εκδήλωσης).
Διαβάσαμε με λύπη γιατί επιλέγει ο σχολιαστής ψευδείς χαρακτηρισμούς, καθώς και μια επιθετική ρητορική και καταφέρνει τελικά να αποπνέει μια συνολική defacto αδιαφορία για την αλήθεια. Εμείς απευθυνόμενοι σε κάθε άνθρωπο καλής θελήσεως και στον πιστό λαό της Πάτρας αλλά και όλου του κόσμου, οφείλουμε να τονίσουμε πως υπάρχει αντίλογος στην λεγόμενη  “Αγία και Μεγάλη Σύνοδο” και μάλιστα αντίλογος Πατερικός και θεολογικότατος.
Στη συνέχεια παραθέτουμε με italics το κείμενο του patrasevents.gr και τον σχολιασμό μας.
Έτσι, το Σάββατο 16 Ἰουνίου 2018, διάφορες παρασυναγωγές διοργανώνουν ημερίδα στην Θεσσαλονίκη με θέμα: «Ὀρθοδοξία καί Κολυμπάρι δύο χρόνια μετά. Αἵρεση – Καθαίρεση, Ὀρθόδοξη Ἀντίσταση».
katanixis.grΔιαβάσαμε με θλίψη το δημοσίευμα να αποκαλεί “διάφορες παρασυναγωγές” τους συνδιοργανωτές της ημερίδας, ελαφρά τη καρδία, χωρίς να μπει στον κόπο να αναζητήσει κατ’αρχήν τα δημοσιευμένα καταστατικά τους, την ιδρυτική τους διακήρυξη, αλλά και τη δράση τους. Τα σωματεία στελεχώνονται από μέλη που δεν είναι ούτε εξωγήινοι, ούτε μαϊντανοί ούτε και άσχετοι, που είδαν φως και μπήκαν στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Πολλοί από αυτούς έχουν μια προσωπική πορεία προσφοράς και διακονίας που είναι τουλάχιστον άδικο αν όχι δόλιο το να τσουβαλιάζονται συλλήβδην. Είναι δε ίδιον της κουλτούρας των οικουμενιστών η καταλλαγή, η αλληλοκατανόηση και η αλληλοπεριχώρηση με τους αιρετικούς, τους άθεους και τους πλανεμένους, αλλά εξουθένωση, κατασυκοφάντηση και “δεσποτοκρατία” σε όσους διαφωνούν με τις απόψεις τους και με τις αποφάσεις του Κολυμπαρίου. Για να καταλάβει και ο απλός λαός, στην ερώτηση “ Έχει δικαίωμα να διαφωνήσει κάποιος Αρχιερέας, Ιερέας, Μοναχός ή λαϊκός με τις αποφάσεις της ψευδοσυνόδου του Κολυμπαρίου για θέματα πίστεως;”, η απάντηση των οικουμενιστών είναι πως “Δεν έχει”! Καταλαβαίνετε πως και η ρητορική τους ευθυγραμμίζεται πλήρως με εκείνη του Φαναριώτικου Οικουμενιστικού λόμπι.
*
Ο πατρινός κληρικός βάζει σε εισαγωγικά την λέξη «Συνόδου» που αφορά στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδοξίας, προφανώς διότι δεν την αναγνωρίζει ως Σύνοδο.
katanixis.gr: {.. Οι Ορθόδοξοι Πατριάρχες της Ανατολής στην απάντησή τους στον Πάπα Πίο τον 9ο, το 1848, διεκήρυξαν, σύμφωνα με την εκκλησιαστική Παράδοση, ότι «σε μάς, ούτε Πατριάρχες, ούτε Σύνοδοι μπόρεσαν ποτέ να εισαγάγουν νέα [δόγματα και έθη], διότι ο υπερασπιστής της θρησκείας είναι το ίδιο το σώμα της Εκκλησίας, δηλαδή ο ίδιος ο λαός, ο οποίος θέλει το θρήσκευμά του αιωνίως αμετάβλητο και ομοειδές με αυτό των πατέρων του»[1]..}. Παραθέτουμε και το νηφάλιο σχόλιο του Γιάννη Λίτινα από την Αθήνα στην εν λόγω δημοσίευση του Patrasevents.gr:
“ Για να καταλάβει κανείς ότι η Σύνοδος του Κολυμπαρίου είναι κακόδοξη και άρα ψευδοσύνοδος, δεν χρειάζονται ιδιαίτερες θεολογικές γνώσεις. Και μόνο που αναγνωρίζει τις αιρέσεις ως Εκκλησίες, και υποβιβάζει την Αγία μας Εκκλησία ως μέλος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών - Αιρέσεων, εγκρίνοντας τα κακόδοξα κείμενά του, είναι αρκετό. Τα 4 Πατριαρχεία σαφώς και επισήμως αρνούνται και την ονομασία της Συνόδου, και το χαρακτήρα της και μάλιστα ρητώς και κατηγορηματικώς ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ ΤΟΥΣ ΟΤΙ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙΟΥ "ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΑΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, ΜΕ ΤΗ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ." (Στην συνεδρίαση της ολομέλειας Ι.Σ. Πατριαρχείου Βουλγαρίας στις 15.11.2016, πρωτόκολλο No22). Άλλωστε και ένα ικανό πλήθος αρχιερέων δεν υπέγραψαν, πράγμα που καθιστά επίσης άκυρο θεολογικά το κείμενο περί των σχέσεων με το λοιπό χριστιανικό κόσμο.
Ψευδοσυνόδους έχει αρκετές αναδείξει η ιστορία και αυτή προστίθεται τελευταία. Και φυσικά εξ’ αυτών έχει αναδειχθεί πλήθος αγίων ομολογητών οι οποίοι ναι μεν τότε καθαιρέθηκαν, η συνείδηση της Εκκλησίας όμως τους ανέδειξε Αγίους και σήμερα τους τιμούμε. Προσευχόμαστε λοιπόν ο Θεός να μας προστατεύει από την αίρεση, όπως έκανε και παλαιότερα Ας προσέξετε λοιπόν μήπως βρεθείτε θεομάχοι, κατακρίνοντας τους ανωτέρω θαρραλέους και ομολογητές ιερείς ..”
*
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι θα είναι ομιλητής σε μία διοργάνωση που αποτελεί σύναξη αποτειχισμένων, ακοινώνητων και αργών κληρικών, αφού οι άλλοι ομιλητές είναι οι αποτειχισμένοι και υπό καθαίρεσιν κληρικοί Θεόδωρος Ζήσης, Νικόλαος Μανώλης, Φώτιος Βεζύνιας. 
katanixis.grΟι επιστολές της αποτειχίσεως των αναφερομένων κληρικών, εξηγούν με κάθε λεπτομέρεια τους λόγους και την Αγιοπατερική θεμελίωση της αποφάσεώς τους, κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο, μπορείτε να τις αναζητήσετε και κυρίως να τις διαβάσετε, (π.Θεόδωρος Ζήσηςπ.Νικόλαος Μανώληςπ.Φώτιος Βεζύνιας). Παραθέτουμε μικρό αλλά χαρακτηριστικό απόσπασμα άρθρου του πατρός Θεοδώρου Ζήση, Ομοτίμου καθηγητού της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ, για να καταλάβει και ο πιστός λαός ποιος είναι με την Ορθοδοξία και ποιος εισάγει καινοτομίες και αιρετικές απόψεις στην Εκκλησία:    
“.. Ἐμεῖς κάναμε τό καθῆκον μας καί ἔχουμε τήν συνείδησή μας ἀναπαυμένη, γιατί ἀκολουθοῦμε τήν ἀσφαλῆ ὁδό τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων καί τῶν Ἁγίων Πατέρων, ἀγωνιζόμενοι ἐναντίον τῶν αἱρέσεων, ὅπως Ἐκεῖνοι. Θά ἐπαναλάβουμε τήν μνημόνευση τῶν ἐπισκόπων, ὅταν δημοσίως καταδικάσουν τήν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί ἀποκηρύξουν τήν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης. Ἐδῶ στεκόμαστε καί δέν κάνουμε βῆμα οὔτε δεξιά οὔτε ἀριστερά. Μένουμε μέσα στά ἀσφαλῆ τείχη τῆς Μιᾶς, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, ὅπως τά ὅρισαν καί τά οἰκοδόμησαν διαχρονικά οἱ Ἅγιοι Πατέρες, καί γκρεμίζουμε τά τείχη τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Οἱ πρόμαχοι καί ὑποστηρικτές του δημιουργοῦν παρα-εκκλησίες μέσα στήν Ἐκκλησία, μέ τήν ὑποστήριξη τῶν αἱρέσεων καί αὐτοί εἶναι ὑπόλογοι ἔναντι τοῦ συνόλου τῶν Ἁγίων Πατέρων καί Ὁμολογητῶν, πού ἔχουν ἤδη στήσει γι΄ αὐτούς στόν οὐρανό ἐπισκοπικά καί συνοδικά δικαστήρια.
Τήν Ἐκκλησία δέν τήν ἐκφράζουν οὔτε ὁ Βαρθολομαῖος οὔτε ὁ Ἱερώνυμος· τήν ἐκφράζει ἡ συμφωνία τῶν Πατέρων (consensus Patrum) καί ὅσοι συμφωνοῦν μέ αὐτούς, καί ὄχι ὅσοι στήνουν ψευδοσυνόδους, νεωτεριστικές, ὡσάν τῆς Κρήτης, ἐναντίον τῶν Ἁγίων Πατέρων. Ἐπαναλαμβάνουμε αὐτά πού εἶπε ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης, ὅταν πρώην συμμοναστής καί φίλος του τόν κατηγοροῦσε ὅτι προκαλεῖ σχίσμα. Τοῦ γράφει λοιπόν ὅτι δέν σχίζει τό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας μέ κανένα τρόπο. Καί μολονότι δέν εἶναι ἀναμάρτητος, ἐν τούτοις εἶναι ὁμόσωμος καί τρόφιμος τῆς Ἐκκλησίας καί φυλάσσει τά δόγματα καί τούς ἱερούς κανόνες. Τήν Ἐκκλησία ταράσσουν καί σχίζουν ὅσοι διαστρέφουν τήν πίστη, καί ὁ βίος τους εἶναι ἀκανόνιστος καί ἄθεσμος: «Οὐκ ἐσμέν ἀποσχίσται, ὦ θαυμάσιε, τῆς τοῦ Θεοῦ Ἐκκλησίας, μήποτε τοῦτο πάθοιμεν· ἀλλ’ εἰ καί ἄλλως ἐν πολλοῖς ἁμαρτήμασι τυγχάνομεν, ὁμόσωμοι αὐτῆς καί τρόφιμοι μετά τῶν θείων δογμάτων καί τούς κανόνας αὐτῆς καί διατυπώσεις γλιχόμενοι φυλάττεσθαι. Τό δέ ταράττειν αὐτήν καί ἀποσχίζειν ἀπ΄ αὐτῆς, τῆς μηδεμίαν κηλῖδα ἤ ῥυτίδα κατά τε τόν τῆς πίστεως λόγον καί τόν τῶν κανόνων ὅρον ἀπ’ ἀρχῆς αἰῶνος καί μέχρι τοῦ δεῦρο, ἐκείνων ἐστίν, ὧν ἡ πίστις τό ἐνδιάστροφον ἔχει καί ὁ βίος τό ἀκανόνιστον καί ἄθεσμον»[2]
*
Τι γυρεύει, τελικά, εν μέσω τόσων αποτειχισμένων κληρικών ο πατρινός Αν. Γκοτσόπουλος;
Η δύσκολη ερώτηση, θα ήταν για τον κάθε έναν από εμάς προς τον εαυτό μας προσωπικώς: “Γιατί δεν αντιδρώ ακόμα με την επιχειρούμενη Συνοδική κατοχύρωση της παναιρέσεως του Οικουμενισμού στη Ορθοδοξία; Τι περιμένω; Τι φοβάμαι;” Στην θεολογική ημερίδα «Ὀρθοδοξία καί Κολυμπάρι δύο χρόνια μετά. Αἵρεση – Καθαίρεση, Ὀρθόδοξη Ἀντίσταση» το Σάββατο 16 Ιουνίου 2018,  θα δοθούν ξεκάθαρες απαντήσεις στον πιστό λαό.  
Για όλους όσους είναι μακριά από την πόλη της Θεσσαλονίκης, γίνεται μια τιτάνια προσπάθεια να υπάρχει ζωντανό live streaming της εκδήλωσης. Θα ακολουθήσουν σχετικές ανακοινώσεις πολύ  σύντομα.  


[1] (§17), εν ΙΩ. ΚΑΡΜΙΡΗ, Τα Δογματικά και Συμβολικά Μνημεία της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας, τόμ. Β΄, εν Αθήναις 1953, σελ. 920.
[2] Ἐπιστολή 28, Βασιλείῳ μονάζοντι,ἔνθ’ ἀνωτ., (Fatouros), τόμ. 1, σελ. 76.