Σάββατο, 23 Σεπτεμβρίου 2017

Ποια «Κέντρα» πιέζουν για τα θρησκευτικά: Τι ζητούν από τους γονείς

s6_200917_8rhskeytika10-thumb-large.jpg

Συνεχίζεται η προσπάθεια να μη διδαχθούν τα νέα προγράμματα των Θρησκευτικών στα σχολεία. 
Εξωεκπαιδευτικά κέντρα ζητούν από γονείς να δηλώσουν, με επιστολή τους προς το υπουργείο Παιδείας, ότι αρνούνται το παιδί τους να διδαχθεί το νέο πρόγραμμα σπουδών κάθε τάξης, όπως αυτό διαμορφώθηκε μετά από τον διάλογο υπουργείου Παιδείας - Εκκλησίας, αφού προηγουμένως είχε αποπεμφθεί από το υπουργείο ο Νίκος Φίλης.
Τα νέα προγράμματα σπουδών επικρίνονται ότι «αποχριστιανοποιούν» τους μαθητές. Ήδη, έχουν δημοσιοποιηθεί αντιδράσεις γονέων που ζητούν το παιδί τους να μη διδαχθεί συγκεκριμένα κεφάλαια της ύλης που αναφέρονται σε άλλες θρησκείες.
Στελέχη του υπουργείου Παιδείας δηλώνουν ότι το αίτημα δεν ευσταθεί και ότι οι γονείς μπορούν να ζητήσουν απαλλαγή του παιδιού τους από το μάθημα.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Θεολόγων, Κώστας Σπαλιώρας, δήλωσε άγνοια για το θέμα.
Ειδικότερα, διακινείται –και μέσω Διαδικτύου– η προτροπή «Γονείς ξυπνήστε. Δεν θα επιτρέψουμε την αποχριστιανοποίηση των σχολείων». Στο πλαίσιο αυτό δίνεται στους γονείς υπόδειγμα επιστολής προς το υπουργείο Παιδείας, με αίτημα τη μη διδασκαλία του νέου σχολικού υλικού –«Φάκελος Μαθητή» όπως ονομάζεται έως ότου συγγραφούν νέα βιβλία– για τα Θρησκευτικά. Συγκεκριμένα, στο υπόδειγμα επιστολής γονιός δηλώνει ότι «είμαι ορθόδοξος χριστιανός όπως και το παιδί μου. Σύμφωνα με το Σύνταγμα, άρθρο 16 παρ. 2, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα δικαιώματα του Ανθρώπου και τον νόμο 1566/1985, η ελληνική πολιτεία οφείλει να παρέχει παιδεία σύμφωνη με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των Ελλήνων πολιτών και ειδικά για τους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές να φροντίζει ώστε, όπως επί λέξει ορίζεται “να γίνονται ελεύθεροι, υπεύθυνοι, δημοκρατικοί πολίτες, να υπερασπίζονται την εθνική ανεξαρτησία, την εδαφική ακεραιότητα της χώρας και τη δημοκρατία, να εμπνέονται από αγάπη προς τον άνθρωπο, τη ζωή και τη φύση και να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης. Η ελευθερία της θρησκευτικής τους συνείδησης είναι απαραβίαστη”».
Τέσσερις λόγοι
Και κατόπιν ο γονιός παρατηρεί ότι «αφού μελέτησα τον Φάκελο Μαθητή, τον οποίο είδε και το παιδί μου, σας δηλώνω ότι τον επιστρέφω ως απαράδεκτο», παραθέτοντας τέσσερις λόγους.
Ενδεικτικά, «ο Φάκελος περιέχει υλικό από διδασκαλίες πολλών θρησκειών και επιφέρει σύγχυση στην ορθόδοξη θρησκευτική διαπαιδαγώγηση του παιδιού μου, την οποία επιθυμώ να του παρέχεται. Ο αντιπαιδαγωγικός τρόπος που παρουσιάζεται το υλικό επιφέρει παιδαγωγική και γνωσιολογική σύγχυση στο παιδί, διότι δεν εμβαθύνει και δεν εμπνέει προς την ορθόδοξη πίστη του. Επιπλέον, δεν παρέχει στο παιδί μου ούτε τα στοιχειώδη που χρειάζεται να γνωρίζει για την πίστη του ένας ορθόδοξος χριστιανός. Ο Φάκελος παρουσιάζει μονόπλευρα άλλες θρησκείες ή θρησκευτικές ομάδες, αποκρύπτοντας επιμελημένα διδασκαλίες τους που περιέχουν φανατισμό, ρατσισμό και μίσος. Επομένως, δεν είναι αληθής. Σε κάθε περίπτωση, δεν ανέχομαι την άνιση μεταχείρισή μου ως ορθόδοξου χριστιανού σε σχέση με άλλες θρησκευτικές κοινότητες στην Ελλάδα όπως των μουσουλμάνων, καθολικών και ιουδαίων Ελλήνων πολιτών που έχουν την ευχέρεια να επιλέγουν τα διδακτικά τους εγχειρίδια για την κατηχητική-ομολογιακή διδασκαλία της θρησκείας τους στα ελληνικά δημόσια σχολεία, ενώ εγώ, που ανήκω στη θρησκευτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού, να μην έχω τέτοια επιλογή για ομολογιακό μάθημα Θρησκευτικών».