Τρίτη, 17 Οκτωβρίου 2017

Ο Φίλης υμνεί τον πάπα και επιτίθεται με βαριές εκφράσεις στην εκκλησία της Ελλάδος

tsipras-papas.jpg
Στο σημερινή  «Εφημερίδα των Συντακτών» βλέπουμε μια εκ νέου αισχρή επίθεση του πρώην Υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη στην επίσημη Εκκλησία της Ελλάδος χρησιμοποιώντας βαρείς χαρακτηρισμούς.
Σχετικά με τις έντονες και δίκαιες αντιδράσεις για το νομοσχέδιο αλλαγής φύλου, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτηρίζει «ακροδεξιές κραυγές» τις θέσεις της επίσημης Εκκλησίας της Ελλάδος, τονίζοντας δηκτικά ότι  «φτιάχνει «παιχνιδίσματα» και κοινά μέτωπα, τόσο με τη «Δεξιά του Κυρίου» όσο και με τους ναζί της Χρυσής Αυγής».
Με σκοπό να δυναμιτίσει ακόμα περισσότερο το κλίμα και να προκαλέσει τους πιστούς αναφέρει ως παράδειγμα (ατυχές στη προκειμένη περίπτωση), τη στάση του Πάπα Φραγκίσκου ο οποίος δέχτηκε στο Βατικανό μια Ισπανίδα που επέλεξε να αλλάξει φύλο και, ως άνδρας πια, παντρεύτηκε.
Προσπαθεί να σπείρει «ζιζάνια» και να δημιουργήσει εντυπώσεις αναφέροντας ότι ο Πάπας Φραγκίσκος ήλθε σε σύγκρουση με Ιερέα κάποιας ενορίας ο οποίος ήταν σφόδρα αντίθετος με την κατάσταση αυτή. Με αυτόν τον τρόπο ουσιαστικά επιθυμεί να περάσει το μήνυμα ότι πρέπει η Εκκλησία της Ελλάδος να απομονώσει τις ακραίες φωνές και να ακολουθήσει το παράδειγμα του Προκαθημένου της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.
Εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς γιατί να ασχοληθούμε με τα λεγόμενα του κου Φίλη. Κι όμως, τα γραφόμενα του κου Φίλη, που δρα ως ΄΄λαγός΄΄ στην παρούσα κατάσταση προμηνύουν τις προθέσεις και τις μοχλεύσεις της σημερινής κυβέρνησης.
Ακολουθεί το επίμαχο άρθρο στην Εφημερίδα των Συντακτών:
«Εἰς ὀνοματοθεσίαν νέαν ἐπὶ ἀλλαγῇ φύλου»
Η υπερψήφιση του νόμου για την αλλαγή ταυτότητας φύλου αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα στον εμπλουτισμό των κοινωνικών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη χώρα μας. Όπως ανέφερα και στην ομιλία μου στη Βουλή, μπορεί να αφορά έναν μικρό αριθμό συμπολιτών μας, έχει όμως πολύ μεγάλη συμβολική σημασία, αν θέλουμε να κατανοήσουμε τις τάσεις που διαπερνούν οριζόντια την ελληνική κοινωνία και όλα τα κόμματα.
Στόχος του παρόντος άρθρου δεν είναι να επαναληφθούν επιχειρήματα που εξαντλητικά ακούστηκαν στη Βουλή ή αναπτύχθηκαν στον δημόσιο διάλογο. Έχοντας επίγνωση ότι στα κοινωνικά ζητήματα δεν αρκεί η ψήφιση νόμων για να μεταβληθεί η κοινωνική συνείδηση, αλλά απαιτείται η επίμονη και υπομονετική διαβούλευση με την κοινωνία και, ιδίως, εκείνο το κομμάτι που παρακολουθεί τον λόγο της επίσημης Εκκλησίας.
Λόγος, που ακόμη μια φορά φλέρταρε επικίνδυνα με τις ακροδεξιές κραυγές, διακηρύσσοντας ότι το σχέδιο νόμου «προκαλεί το αίσθημα της κοινωνίας, τορπιλίζει τον ιερό θεσμό της οικογένειας, έρχεται σε αντίθεση με τα χρηστά ήθη και την κοινή λογική και κυρίως καταστρέφει τον άνθρωπο». Πρόκειται για λόγο πολιτικό και ιδεολογικό που ως τέτοιος πρέπει να αντιμετωπίζεται. Ειδικά, όταν αυτή ακριβώς η ρητορική φτιάχνει «παιχνιδίσματα» και κοινά μέτωπα, τόσο με τη «Δεξιά του Κυρίου» όσο και με τους ναζί της Χρυσής Αυγής.
Αρκετές ομιλίες βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και άλλων κομμάτων ανέδειξαν τις τάσεις που διαφοροποιούν τον λόγο του ρωμαιοκαθολικισμού και του προτεσταντισμού, απέναντι στα ομοφυλόφιλα άτομα ή τα άτομα που προβαίνουν σε αλλαγή ταυτότητας φύλου. Ειδικά στην περίπτωση του καθολικισμού, ήταν ο Πάπας Φραγκίσκος αυτός που πέρυσι αποκάλυψε ότι δέχτηκε στο Βατικανό μια Ισπανίδα που επέλεξε να αλλάξει φύλο και, ως άνδρας πια, παντρεύτηκε.
«Μου έγραψε ότι θα ήταν παρηγοριά να έρθει σε μένα. Τους δέχτηκα», αφηγήθηκε στους δημοσιογράφους ο Φραγκίσκος, στηλιτεύοντας παράλληλα τη στάση του νεότερου ενοριακού ιερέα της γειτονιάς τους, που τους έβλεπε και φώναζε «Θα πάτε στην κόλαση!», ενώ ο γηραιότερος τους καλούσε στην εκκλησία.
«Η ζωή είναι ζωή και τα πράγματα πρέπει να τα παίρνουμε όπως έρχονται. Η αμαρτία είναι αμαρτία. Οι τάσεις ή οι ορμονικές ανισορροπίες δημιουργούν τόσα προβλήματα και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όταν λέμε ότι όλα είναι τα ίδια: κάθε περίπτωση πρέπει να την υποδεχόμαστε, να τη συνοδεύουμε, να τη μελετούμε, να την ξεχωρίζουμε και να την ενσωματώνουμε. Αυτό θα έκανε ο Ιησούς σήμερα» αποφάνθηκε, για να καταλήξει: «Είναι ένα ανθρώπινο πρόβλημα, ηθικό. Και πρέπει να επιλυθεί όπως είναι εφικτό, πάντα με το έλεος του Θεού, με την αλήθεια, αλλά πάντα με ανοιχτή καρδιά».
Παρά τον φανατικό και έντονα διχαστικό λόγο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, που ακόμη μια φορά αναζήτησε κεντρικό πολιτικό ρόλο απαιτώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου, υπήρξαν και υπάρχουν φωνές στο εσωτερικό της, που ερμηνεύουν διαφορετικά, θα έλεγα αυθεντικά, το μήνυμα της Αγάπης του Ιησού και ιδίως το μήνυμά του «Οστις θέλει οπίσω μου ελθείν». Ένα μήνυμα αλληλοπεριχώρησης και όχι αποκλεισμού, μια ανοιχτή αγκαλιά προς κάθε καταπιεσμένο, κατατρεγμένο και μοναχικό άνθρωπο, ένας διαρκής ύμνος προς τη ζωή που αναγνωρίζει στο κάθε ξεχωριστό πρόσωπο τη σφραγίδα της θείας δωρεάς.
Από τις συμβολές διαπρεπών ορθόδοξων θεολόγων και ιερωμένων, που μελετούν αυτά τα θέματα με ανοιχτό πνεύμα και κατανόηση της πολυπλοκότητάς τους διαλέγω σήμερα να δώσω στη δημοσιότητα μια Ευχή, που μου απέστειλαν ανοιχτόμυαλοι άνθρωποι της Εκκλησίας. Τη συνέταξε και την εξέδωσε το 1985 ο εκλιπών κατά το έτος 1992 Τιμόθεος Ματθαιάκης, ο οποίος υπήρξε κορυφαία εκκλησιαστική προσωπικότητα και Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδέλφειας.
Επιγράφεται «Εἰς ὀνοματοθεσίαν νέαν ἐπὶ ἀλλαγῇ φύλου» και σε αυτή ο σημαντικός αυτός ιεράρχης παρακαλεί τον Θεό να θέσει υπό τη σκέπη του τους ανθρώπους εκείνους που μετέβαλαν το φύλο τους με τα εξής λόγια:
Καὶ κατάπεμψον αὐτῷ (αὐτῇ) τὴν χάριν Σου τὴν ἐπουράνιον, ἐπὶ τῇ ἐπελθούση ὀργανικῇ μεταλλαγή τοῦ φύλου, ὅτι ἡ τῆς φύσεως βιολογικὴ ἀλλοίωσις ἔργον θαυμαστὸν ἐστὶ τῆς πανσεθνοῦς δεξιᾶς Σου καὶ τῆς ἀνεξιχνιάστου βουλῆς Σου, ἡμεῖς δἐ, τὸ καινὸν τοῦτο καὶ παράδοξον ἐκπληττόμενοι, ὁμολογοῦμεν τὴν χάριν, κηρύττομεν τὸν ἔλεον καί, τὰ μεγαλεῖά Σου διηγούμενοι, τὴν Σὴν ἄφατον φιλανθρωπίαν δοξάζομεν
Με τη δική μας ευχή, να λάβουν γνώση όλα τα μέλη της Εκκλησίας αλλά και της Ιεραρχίας και να «φωτιστούν» από τις γνήσια χριστιανικές, φιλάνθρωπες και πρωτοπόρες αντιλήψεις που διατυπώνει ο Ματθαιάκης αντιγράφουμε την Ευχή του.