Τετάρτη, 7 Μαρτίου 2018

Από ποιο πνεύμα εμφορείται ο κ. Δανέζης;

katanixis.gr: Εκεί στη Σχολή Γονέων Κατερίνης τα πράγματα έχουν ξεφύγει εντελώς! Είπαμε πως σε καιρό αιρέσεως, οι αβάντες σε Οικουμενιστές ομιλητές, συνιστούν συνενοχή. Το αυτό πνεύμα της παγκοσμιοποίησης των θρησκειών, υπηρετείται και από ευαγγελιστές αλλόκοτων ιδεών, που φαίνεται να ασκούν παράξενη γοητεία στους ιθύνοντες της Σχολής. Εσχάτως εκφράζονται στο απογοητευτικό δελτίο τύπου τους, με διθυραμβικά σχόλια για τον πανεπιστημιακό δάσκαλο Φυσικής Μ. Δανέζη.
Ο εν λόγω καταξιωμένος πανεπιστημιακός δάσκαλος της Φυσικής, θεολογεί και αιρετίζει επικίνδυνα, μάλλον στα όρια της βλασφημίας.
Έχουμε ιστορικά παραδείγματα από ανάλογες τραγικές ιστορίες επιστημόνων, που φτάνουν να αιρετίζουν ανεξέλεγκτα, ακόμη και διαπρεπείς Θεολόγοι. Όταν η επιστημονική διανόηση υπεραίρεται ως αυθεντία, τότε βρίσκει ο διάβολος πρόσφορο έδαφος στο μυαλό τους, για διδασκαλίες ξένες προς την Ορθοδοξία. Όταν οι τραγικές αυτές ψυχές, τιμώνται αντί να ελέγχονται, ωθούνται με βεβαιότητα στον δρόμο της πλάνης και της αίρεσης.
Παραθέτουμε απόσπασμα από συνέντευξη που έδωσε ο ίδιος το 2013 και μια ανάρτηση διαμαρτυρία από το 2012 (ελεγκτική προς την Ι.Μ. Κερκύρας που τον είχε προσκεκλημένο). Διαβάστε τι πρεσβεύει ο άνθρωπος. Η Σχολή Γονέων Κατερίνης θα δώσει τις οφειλόμενες εξηγήσεις;
(Απόσπασμα από τη συνέντευξη << Όλα Είναι Ένα >> εδώ)
(Περιοδικό) ΑΒΑΤΟΝ: Δηλαδή, αυτό το ΕΜΕΙΣ υπάρχει αρχετυπικά μέσα μας αλλά δεν το αντιλαμβανόμαστε;
(Δανέζης Μάνος) Δ.Μ.: Ακριβώς! Και είναι η αδυναμία της βιολογίας μας που τέμνει το ΕΜΕΙΣ σε πολλά πλαστά ΕΓΩ. Αυτό είναι το ΕΜΕΙΣ της ελληνικής φιλοσοφίας. Είναι το ΕΝΑ.Και αυτό αποτελεί βασική διαφορά της ελληνικής με την ινδική φιλοσοφία. Ας πάρουμε, για παράδειγμα, την έννοια του Κάρμα. Δεν μπορεί να έχει την έννοια που αποδίδει ο Ινδός. Δεν μπορεί να κοιτάς, τελείως ωφελιμιστικά, να βελτιώσεις το δικό σου κάρμα, ασχέτως με το τι γίνεται γύρω σου. Μέσα στο κάρμα πρέπει να υπάρχει και η έννοιας της αλληλεγγύης του ΕΝΟΣ και του ΕΜΕΙΣ.
ΑΒΑΤΟΝ: Εννοείτε το συλλογικό κάρμα.
Δ.Μ.: Ναι. Υπάρχει μόνο συλλογικό κάρμα. Αν κάνω κάτι, που κατά την ινδική φιλοσοφία βρομίζω ή επιβαρύνω το κάρμα μου σε ατομικό επίπεδο, αλλά το κάνω για το ΕΜΕΙΣ – το παιδί μου, την πατρίδα μου – τότε καθαρίζω το κάρμα μου. Γιατί αυτό είναι το κάρμα μου, το κάρμα του ΕΜΕΙΣ. Και το ΕΜΕΙΣ θέλει θυσίες. Αυτό διδάσκει η φύση.
ΑΒΑΤΟΝ: Άλλο μεγάλο θέμα… Τι είναι η φύση;
Δ.Μ.: Ζωή. Η έννοια της φύσης είναι η έννοια της ζωής. Σε τι διαφέρει ένα ζωντανό σκυλάκι από ένα πεθαμένο; Και τα δύο έχουν την ίδια βιολογία, το ίδιο DNA. Για να δω τι είναι αυτό που τα ξεχωρίζει, πρέπει να δω τι είναι η ύλη. Αν δεχθώ την παλιά έννοια της ύλης, δεν μπορώ να απαντήσω. Αν όμως δεχθώ τη νέα έννοιας της ύλης, ξέρω και πώς θα αναστήσω – αν μπορέσω – το νεκρό σκυλάκι. Θα ξανακαμπυλώσω το χώρο, θα ξαναδώσω ενέργεια δηλαδή. Επειδή όμως η ενέργεια είναι σαν πολύπλοκος οργανισμός, δεν μπορώ να δώσω μια ποσότητα ενέργειας έτσι αθροιστικά.
ΑΒΑΤΟΝ: Αυτό ανάγεται στη νέα γνώση;
Δ.Μ.: Βεβαίως. Η νέα γνώση πηγαίνει στα τσάκρας. Δεν μπορούμε να φτιάξουμε ένα σύστημα μηχανικό, σαν τον κατανεμητή του αυτοκινήτου που κατανέμει την ενέργεια της μπαταρίας κατάλληλα. Θα πρέπει να την κατανείμω κατάλληλα ποσοτικά και ποιοτικά. Άλλη η ποσότητα θα πάει στη καρδιά και άλλη σε κάθε διαφορετικό όργανο, γιατί αυτά έχουν διαφορετικής σύνθεσης μάζες. Έτσι ώστε να ζωντανέψει το σκυλάκι. Δεν λέω ότι τώρα μπορώ να το κάνω, αλλά ξέρω πως γίνεται. Το ίδιο συμβαίνει και με τον άνθρωπο, ο οποίος αποτελείται από πολλά πυκνώματα. Όταν λέω πυκνώματα, εννοώ ότι έχει πολλά κέντρα που χρειάζονται διαφορετικής ποιότητας και ποσότητας ενέργεια. Όταν παίρνω ελεύθερη ενέργεια από το περιβάλλον πρέπει, λοιπόν, να την κατανείμω κατάλληλα, με έναν τρόπο περίεργο, που μόνο η φύση ξέρει, στο σώμα μου. Αυτή τη δουλειά δεν κάνουν τα τσάκρας;
ΑΒΑΤΟΝ: Αν καταλαβαίνω καλά, συνδέετε την επιστήμη με τον εσωτερισμό! Φαντάζομαι ότι η άποψή σας αυτή θα ξένιζε τους περισσοτέρους συναδέλφους σας, για να μην πω ότι θα την χαρακτήριζαν «αιρετική»
Δ.Μ.: Εγώ λέω: κύριοι, ξεχάστε ό,τι ξέρατε, ξεχάστε την παλιά γνώση, ξεχάστε και εσωτερισμούς, αποκρυφισμούς, μαγείες κλπ διότι η γνώση είναι ΜΙΑ και αδιαίρετη. Διότι, αν κάποιοι κάποτε πήραν τη γνώση και τη μεταμόρφωσαν ντύνοντάς τη με παραδόσεις, με θρησκείες, με μυθικά στοιχεία και στην ουσία την κατακερμάτισαν ή κάποιοι την ξέχασαν, δεν ευθύνεται η γνώση γι’ αυτό.
ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ;
Γράφει η Ευαγγελία Παπανικολάου
υποψ. Διδάκτωρ Θεολογίας
Το Σάββατο και την Κυριακή 28 και 29/1/2102 η Ιερά Μητρόπολη Κερκύρας   Παξών και Διαποντίων Νήσων, προς μεγάλη έκπληξη κάθε ορθόδοξα σκεπτόμενου πιστού, έχει προσκαλέσει στην εκδήλωση που θα γίνει προς τιμήν των Τριών Ιεραρχών τον κ. Μάνο Δανέζη και τον κ. Στράτο Θεοδοσίου, διαπρεπείς αστροφυσικούς, αλλά επίσης διαπρεπείς για τις φιλοαποκρυφιστικές τους απόψεις. Οι ιθύνοντες της Ιεράς Μητρόπολης δεν το ήξεραν; Γιατί δεν φρόντισαν να ενημερωθούν ή τουλάχιστον να προβληματιστούν, όταν τους ανακοινώθηκε η αποκρυφιστική διασύνδεση των ομιλητών;
Ενημερώνουμε σχετικά με τις απόψεις του κ. Μάνου Δανέζη και του κ. Στράτου Θεοδοσίου και παραθέτουμε σταχυολογημένα κάποια λόγια και ενέργειές τους:  
1) Ο κ.  Μάνος Δανέζης στο άρθρο του «Επιστροφή στο Πρωταρχικό “Δόγμα του Χριστού”»; το οποίο υπάγεται στο γενικότερο τίτλο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΣΕ ΚΡΙΣΗ στην κατηγορία ΑΘΕΟΛΟΓΙΑ –ATHEOLOGY του περιοδικού ΖΕΝΙΘ (ημερομηνία δημοσίευσης: 20 Φεβρουαρίου 2011),  αναφέρει μεταξύ άλλων: «Ένα δεύτερο στοιχείο επανάκαμψης στο πρωταρχικό χριστιανικό δόγμα είναι η αναγνώριση της φιλοσοφικής του βάσης, η οποία το μετασχημάτισε σε θεολογική σκέψη. Αυτό προϋποθέτει την συμφιλίωση του δόγματος του χριστιανισμού με το φιλοσοφικό υπόβαθρο εκείνων των ελληνιστικών και ελληνικών φιλοσοφικών ιδεών που το μπόλιασαν.
Είναι καιρός οι χριστιανικές διοικητικές δομές να αναγνωρίσουν αυτό που αναγνώρισε εμπράκτως και δια του λόγου του ο Ιησούς, την ταύτιση των ιδεών του σε πολλά σημεία με το παγκόσμιο ελληνιστικό πνεύμα της εποχής Του…
Στόχος της έλευσης του Ιησού επί της Γης δεν ήταν η θέωση του προσώπου του, αλλά η θέωση των λόγων και της διδασκαλίας του. Όσοι τιμούν απλά και μόνο το πρόσωπό Του αγνοώντας το λόγο Του, ασχέτως με το τι εκείνοι πιστεύουν ή υπαινίσσονται ότι πιστεύουν, δεν μπορούν να χαρακτηρίζονται ως χριστιανοί.»[1].
2)  Στο βιβλίο  «Η κοσμολογία της νόησης.  Εισαγωγή στην κοσμολογία» των Μάνου Δανέζη και Στράτου Θεοδοσίου, εκδ. Δίαυλος, Αθήνα 2003, παραθέτουμε τα σχόλια από το Perizitito, όπου γίνεται μια συνοπτική περιγραφή του περιεχομένου του βιβλίου:  «Το Σύμπαν δεν είναι ένα μηχανιστικό κατασκεύασμα, έχει ψυχή και νόηση όπως ακριβώς και ο Άνθρωπος»[2]. Αν το ανωτέρω σχόλιο δεν εκφράζει τις πανθεϊστικές αντιλήψεις των συγγραφέων, αυτοί να διαμαρτυρηθούν για τα σχόλια που δημοσιεύτηκαν στο Perizitito.
3)  Ο κ. Μάνος Δανέζης συμμετέχει και γράφει την Εισαγωγή στο συλλογικό έργο «Θεός και άνθρωπος», εκδ.  Ολιστικής Αρμονίας, Αθήνα 2011, στο οποίο μεταξύ των αρθρογράφων είναι η Βράτολη-Βολχάουπτ Τεό, Πρόεδρος του  Κολλεγίου Μεταφυσικών Επιστημών, ο Νατζέμυ Ρόμπερτ Ηλίας από την Αρμονική Ζωή, η  Παπαδομιχελάκη Ασπασία από το Θεοσοφικό Κίνημα κ.ά.
Αναφέρουμε μερικά αποσπάσματα από τα γραφόμενά του, που νομίζουμε ότι θα προβληματίσουν σοβαρά κάθε ορθόδοξα σκεπτόμενο πιστό: «Στο πεδίο της Θεολογίας, αλλάζουν σοβαρά πολλά σημεία της θεολογικής δογματικής αν λάβουμε υπ’ όψη μας τις νέες επιστημονικές αντιλήψεις. Σαν παράδειγμα αναφέρουμε τις σύγχρονες απόψεις της Βιολογίας περί «καταγωγής των ειδών» και στο επίπεδο της Αστροφυσικής τις θεωρίες περί την φυσική συγκρότηση και γέννηση του Σύμπαντος, για το τι υπήρχε πριν τι δημιουργία του Σύμπαντος, για το τι είναι η ύλη, μάζα, χρόνος και χώρος, για το τι είναι στην πραγματικότητα αυτό το οποίο αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις μας κλπ.»[3].
Στη σ. 14 θέτει το ερώτημα: Ένα ερώτημα που βασάνιζε τον άνθρωπο υπήρξε το αν «είναι πραγματικότητα ό,τι αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις μας» ή μήπως αποτελεί ένα «matrix», ένα «δημιούργημα ου μυαλού μας». Και καταλήγει: «οι εντυπώσεις των αισθήσεων, άρα και ο κόσμος που αντιλαμβανόμαστε, είναι αποτέλεσμα της δομής του εγκεφάλου μας και όχι μια αντικειμενική πραγματικότητα»[4].
4)  Η άποψή του για το άστρο της Βηθλεέμ και τον Ευαγγελιστή Ματθαίο: «O αστέρας δεν υπήρξε ποτέ, ήταν ένας μύθος, επινόηση των συγγραφέων του κατά Mατθαίον Eυαγγελίου, με στόχους αδιάφορους και άσχετους με την υπηρέτηση της επιστημονικής και ιστορικής αλήθειας»[5].
5) Ο κ.  Μάνος Δανέζης και ο κ. Στράτος Θεοδοσίου συμμετείχαν σε μεταφυσικά - παραθρησκευτικά συνέδρια. Για παράδειγμα αναφέρουμε το συνέδριο που διοργανώθηκε από την Κίνηση Φιλοσοφικών και Μεταφυσικών Ομάδων [6] και το συνέδριο που διοργανώθηκε από το Κολλέγιο Μεταφυσικών Επιστημών [7]. Στο πρώτο  συμμετείχαν και οι δύο, ενώ στο δεύτερο μόνο ο κ. Μάνος Δανέζης.
Θεωρούμε ότι τα σχόλια περιττεύουν. Τα στοιχεία που παραθέσαμε, αν και δειγματοληπτικά, είναι αποκαλυπτικά. Προκύπτει όμως το αβίαστο ερώτημα, πώς είναι δυνατόν πρόσωπα που συμμετέχουν σε συνέδρια μεταφυσικά - παραθρησκευτικά να προσκαλούνται ως ομιλητές σε χριστιανική εκδήλωση και μάλιστα της Ιεράς Μητροπόλεως; Τι συμβαίνει; Είναι σημαντικό οι υπεύθυνοι να  απαντήσουν.
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ
3. Δανέζης Μ., «Εισαγωγή» στο Θεός και άνθρωπος, εκδ.  Ολιστικής Αρμονίας, σ. 14.
4. Δανέζης Μ., «Εισαγωγή» στο  Θεός και άνθρωπος, εκδ.  Ολιστικής Αρμονίας, σ. 16.
6. «Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η  Η Κίνηση Φιλοσοφικών και Μεταφυσικών Ομάδων σας προσκαλεί να συμμετάσχετε στο 13ο Πανελλήνιο Συμπόσιο την Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2008,
στο Πνευματικό Κέντρο Ρουμελιωτών, Σίνα και Δαφνομήλη, από 11:00 έως 17:00, με θέμα: "Το Μυστήριο της Ζωής και του Θανάτου". Οι εισηγήσεις και τοποθετήσεις θα γίνουν από εκπροσώπους των ομάδων της Κίνησης και από τους επίτιμους προσκεκλημένους της και θα επακολουθήσει συζήτηση με το ακροατήριο. Επίτιμοι Προσκεκλημένοι: οι καθηγητές Αστροφυσικής, Μάνος Δανέζης και Στράτος Θεοδοσίου. Θέμα: "Θάνατος στο Μικρο-Μακρόκοσμο - Η Πλάνη των Αισθήσεων". Ο πρόεδρος του Συλλόγου Αρχαιόφιλων Ελλάδος, Παναγιώτης Μαρίνης Θέμα: "Η Ζωή και ο Θάνατος κατά την Ελληνική Παράδοση".  http://www.esoterica.gr/main.htm
7. 2ο Πανελλήνιο Διαδραστικό Συμπόσιο «Επιστήμη και Μεταφυσική –Νέα Κοινωνικά Μοντέλα» Εκπαίδευση-ΜΜΕ-Κοινωνικά Δίκτυα και Διαδίκτυο-Οικονομία Κολλέγιο Μεταφυσικών Επιστημών (ΚΜΕ) Στο συνέδριο συμμετείχαν «επιστήμονες, μεταφυσικοί και δημοσιογράφοι: Μάνος Δανέζη, Στράτος Παπάνη, Ελένη Βρυνιώτη, Νάντυ Παπαμήτσου- Γιάννης Μούτσος (κανάλι Κόντρα), Ρόμπερτ Νατζέμυ, καθώς και η πρόεδρος του Κολλεγίου: Τεό Βράτολη–Βολχάουπτ.