Τρίτη, 13 Μαρτίου 2018

Απίστευτο! Αρμένιος ιερέας καταγγέλλει ως ψεύτικο το Άγιο Φως

Με αυτούς η σύμπραξη και η «αγαπολογία» του Ορθόδοξου Πατριαρχείου; Τι απαντάει η Ρωσική Εκκλησία
Την στιγμή που οδεύουμε προς την Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού , τα διαφόρων ειδών “δαιμόνια” προσπαθούν να δοκιμάσουν την πίστη μας.
Σάλος έχει προκληθεί εδώ και λίγες ώρες από την απίστευτη καταγγελία Αρμένιου ιερέα πως το Άγιο Φως είναι ψεύτικο και κάθε άλλο παρά θαύμα!
Ο εν λόγω ιερέας, μάλιστα, είναι εκπρόσωπος του Αρμενικού Πατριαρχείου στην Ιερουσαλήμ! Και το ερώτημα που γεννάται αυθόρμητα σε κάθε κοινό νου είναι: “με αυτούς η σύμπραξη και η “αγαπολογία” του Ορθοδόξου Πατριαρχείου και του Πατριάρχη Θεόφιλου;”.
Ο Αρμένιος ιερέας Samuel Agoyan, λοιπόν, είπε σε Ισραηλινούς δημοσιογράφους τι συνέβη “πραγματικά”-κατά την άποψή του- κατά τη διάρκεια του θαύματος του Αγίου Φωτός.
Σύμφωνα με τον Αρμένιο, τα κεριά του Αγίου Φωτός είχαν ανάψει από τους πατριάρχες με πετρέλαιο και ότι δεν υπήρχε τίποτα μυστικιστικό ως προς τη διαδικασία αυτή. «Ο Θεός κάνει θαύματα, αλλά δεν πρέπει να διασκεδάζει τους ανθρώπους», είπε ο Agoyan.
Ο Agoyan, σε συνέντευξή του σε ισραηλινό δημοσιογράφο, δήλωσε πως παρατήρησε τρεις φορές ότι οι πατριάρχες άναψαν τα κεριά από λαμπτήρα πετρελαίου και πως δεν υπάρχει τίποτα μυστικιστικό στο Άγιο Φως.
Εκπρόσωποι της κοπτικής εκκλησίας, οι οποίοι στέκονταν δίπλα στον Agoyan κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, αντέδρασαν αμέσως και ζήτησαν από τους δημοσιογράφους να σταματήσουν τη μαγνητοσκόπηση. «Πάρτε τις κάμερες σας από εδώ», φώναξε ένας εκ των ανθρώπων της ασφάλειας.
Η τέλεση της Αφής του Αγίου Φωτός αποτελεί προνόμιο του ελληνορθόδοξου Πατριάρχη Ιεροσολύμων που επαναλαμβάνεται κάθε Μέγα Σάββατο μεσημέρι στη λειτουργία της Αναστάσεως, στον Πανάγιο Τάφο του Χριστού. Την παρακολουθούν Χριστιανοί από όλα τα δόγματα αλλά και αλλόθρησκοι.
Η τελετή του Αγίου Φωτός γίνεται στις 12 η ώρα το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου και αποτελείται από τρία στάδια:
α. Λιτανεία,
β. Την είσοδο του Πατριάρχη στον Πανάγιο Τάφο και
γ. Τις προσευχές του Πατριάρχη για τον αγιασμό και λήψη του Αγίου Φωτός.
Σύμφωνα λοιπόν με την επίσημη ανάρτηση από τον ιστότοπο του Πατριαρχείου για την λεπτομερή διαδικασία που ακολουθείται:
“Περὶ ὥραν 11 π.μ., ἐπὶ παρουσίᾳ τῶν στρατιωτικῶν ἀρχῶν, γίνεται ἐπιθεώρησις τοῦ ἱεροῦ κουβουκλίου…
Κατὰ τὴν 12ην τῆς ἡμέρας… ἡ λυχνία, ἧς γίνεται χρῆσις ἐν τῇ ἱερᾷ τελετῇ, (η λυχνια ειναι σβηστη για να χρησιμοποιηθει απο τον Πατριάρχη στο τελος της τελετης όπου και την αναβει απο το Αγιο Φως που βγαίνει θαυματουργικως απο τον Αγιο Ταφο) μεταφέρεται ἐν παρατάξει ἀπὸ τοῦ κελλίου, ἐν ᾧ φυλάσσεται παρὰ τὴν ἁγίαν Ἀποκαθήλωσιν, ὑπὸ τοῦ ἡμετέρου Σκευοφύλακος τοῦ Ναοῦ τῆς Ἀναστάσεως, ἡγουμένου τοῦ Δραγουμάνου καὶ ἑνὸς Ἀρχιερέως, εἰς τὸ ἅγιον Κουβούκλιον διὰ τῆς συντομωτέρας ὁδοῦ, ἦτοι διὰ τοῦ μεταξὺ τῆς ἁγίας Ἀποκαθηλώσεως καὶ τοῦ ἁγίου Κουβουκλίου τόπου. Ἅμα τῇ ἐλεύσει αὐτῶν ὁ Δραγουμάνος ἀποσφραγίζει τὴν θύραν τοῦ Κουβουκλίου καὶ εἰσέρχεται ἐντὸς ὁ ἡμέτερος Σκευοφύλαξ ὁ φέρων τὴν ἱερὰν λυχνίαν, ἥν τοποθετεῖ ἐπὶ τοῦ ἁγίου Τάφου.(σβηστη όπως σβηστες είναι και όλες οι υπολοιπες λυχνιες που βρισκονται εξω, στον προθαλαμο του Αγίου Ταφου)
Τῇ 12.30’ ἄρχεται ἡ λιτανεία ἐκ τοῦ Ἁγίου Βήματος
Από την εσωτερική είσοδο του Ναού του Αποστόλου Ιακώβου μπαίνει ο Πατριάρχης στο Ιερό Βήμα του Καθολικού και κάθεται στον πατριαρχικό θρόνο. Από αυτό το σημείο περνάνε και ασπάζονται το χέρι του Πατριάρχη οι εκπρόσωποι των Αρμενίων, των Αράβων, των Κοπτών και άλλων για να τους δοθεί το Άγιο Φως. Σύμφωνα με τα προνόμια, αν δεν ασπαστούν το χέρι του Ορθόδοξου Πατριάρχη δεν έχουν το δικαίωμα να λάβουν το Άγιο Φως από τα χέρια του. Αμέσως μετά αρχίζει η Ιερή Λιτανεία η οποία περιφέρεται τρεις φορές γύρω από τον Πανάγιο Τάφο και μετά ο Πατριάρχης σταματάει μπροστά στον Πανάγιο Τάφο όπου βρίσκονται και οι επίσημοι.
Μετά τη Λιτανεία ο Πατριάρχης βγάζει την αρχιερατική στολή του και μένει μόνο με το λευκό στιχάριο. Ακολούθως λαμβάνει τους σβηστούς πυρσούς και εισέρχεται στο Ιερό Κουβούκλιο. Όλα τα κανδήλια είναι σβηστά και τίποτα δεν είναι αναμμένο στον Ιερό Ναό.
Η ευχή την οποία αναπέμπει ο πατριάρχης προ της αφής μέσα στο Ιερό Κουβούκλιο» σε ανάμνηση της θυσίας και της τριημέρου αναστάσεως του Χριστού και απευθυνόμενος στο Θεό είναι:
«εκ του επί τούτον τον φωτοφόρον σου Τάφον εκκαιομένου φωτός ευλαβώς λαμβάνοντες, διαδιδόαμεν τοις πιστεύουσιν εις σε το αληθινόν φως, και δεόμεθά σου όπως αναδείξης αυτό αγιασμού δώρον…»”
Η Ρωσική Εκκλησία αμφιβάλλει
Η πρώτη αντίδραση πάντως για τις δηλώσεις του Αρμένιου, περιέργως δεν είναι από το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων αλλά από την Ρωσική Εκκλησία. Ο Γραμματέας Τύπου του Πατριάρχη Κυρίλλου , Αλέξανδρος Βόλκοφ θεωρεί περίεργες τις δηλώσεις του ιερέα της Αρμενικής Εκκλησίας, Σαμουήλ Αγκογιάν.
«Τέτοιες δηλώσεις ειδικά από έναν εκπρόσωπο του μη Ορθοδόξης Εκκλησίας είναι περίεργες και μας κάνουν να αμφιβάλλουμε για την ευπρέπεια των ανθρώπων που τις κάνουν»δήλωσε ο π.Αλέξανδρος
Ο ιερέας θεωρεί τη δήλωση περίεργη, καθώς θεωρητικά, οποιαδήποτε γεγονότα της πνευματικής ζωής μπορούν να αντιμετωπιστούν με κριτική και δυσπιστία.
«Η αφή του Αγίου Φωτός είναι ένα μεγάλο γεγονός για εκατομμύρια πιστούς που ενισχύει την πίστη τους και τους υποστηρίζει, και η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία καθώς και άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες μοιράζονται τη χαρά τους», δήλωσε ο γραμματέας υπενθυμίζοντας ότι το Άγιο Φως παραδίδεται με ειδική πτήση στις Ρωσικές Ορθόδοξες εκκλησίες κάθε χρόνο.