Παρασκευή, 13 Απριλίου 2018

Δημόσια απάντηση στις ερωτήσεις - ντροπή του ανακριτή της μητροπόλεως Θεσσαλονίκης


Δημόσια απάντηση στο ερωτηματολόγιο ντροπή που οδήγησε τους πατέρες
Νικόλαο Μανώλη και Θεόδωρο Ζήση στο συνοδικό δικαστήριο
Στο επισκοπικό δικαστήριο της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης ο Ανακριτής π. Σπυρίδων Καλαϊτζόγλου έκανε τις ακόλουθες… ερωτήσεις στους μάρτυρες.
1) Θεωρείτε τον π. Νικόλαο ως ηθικό αυτουργό για σχίσμα μέσα στην Εκκλησία;
Η απάντηση σε αυτό το κατευθυνόμενο ερώτημα είναι βέβαια ΟΧΙ. Το σχίσμα μέσα στην Εκκλησία το προκάλεσε η διοίκηση που αποδέχτηκε την ψευδοσύνοδο της Κρήτης. Η διοικούσα Εκκλησία με αυτήν την ενέργεια σχίστηκε από την Ορθόδοξη Παράδοση, προκάλεσε πίκρα και κατασκανδαλισμό στους πιστούς. Ο π. Νικόλαος Μανώλης και όλοι όσοι διαμαρτύρονται κατά της λεγομένης «Αγίας και Μεγάλης Συνόδου» και της παναίρεσης του οικουμενισμού, εργάζονται για να αποκατασταθεί αυτό το σχίσμα που προκάλεσαν άλλοι, φυσικοί, ηθικοί και έμμεσοι αυτουργοί.
2) Πιστεύετε ότι ο π. Νικόλαος με τις πράξεις, τις συμπεριφορές και τα λόγια του επί θεμάτων για τα οποία κατηγορείται ως ηθικός αυτουργός, οδηγεί σε σχίσμα κάποιους πιστούς;
Σε ποιες «πράξεις», «συμπεριφορές», «λόγια» και «θέματα» αναφέρεται ο Ανακριτής; Πώς στοιχειοθετεί το «κατηγορητήριο» του «ηθικού αυτουργού» ο Ανακριτής με αοριστολογίες δίχως να αναφέρεται σε συγκεκριμένα πράγματα; Εάν ο μάρτυρας απάντησε ΟΧΙ στην πρώτη ερώτηση, πως υποτίθεται ότι πρέπει να απαντήσει εδώ; Ερωτηματολόγιο είναι αυτό ή πιστοποιητικό φρονημάτων; Ο Ανακριτής κατευθύνει τον μάρτυρα με μονόχρωμες ερωτήσεις. Ο Ανακριτής προβάλλει ελλειπή ερωτήματα στον μάρτυρα καλώντας τον να συμπληρώσει με την φαντασία του τα κενά που δεν μπορούν να αποδειχθούν. Θα πρέπει εδώ επίσης να επισημανθεί το παράλογο και το υποκριτικό της υπόθεσης: ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς και όλοι οι σοβαροί άνθρωποι γνώριζαν ότι η επερχόμενη «Σύνοδος» θα προκαλούσε σχίσματα και αναβρασμό στους κόλπους της Εκκλησίας. Η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης που στήριξε και στηρίζει αυτήν την σχισματική «Σύνοδο» του ψεύδους, κάνει τώρα πατροναριστικές ερωτήσεις στο ερωτηματολόγιο σα να ανησυχεί λέει για κάποιο σχίσμα. Το «σχίσμα» εδώ εννοείται αλλιώς: η μη συμμόρφωση στις αιρετικές αποφάσεις της ψευδοσυνόδου. Εάν πάντως ο Ανακριτής ψάχνει για συγκεκριμένες ενέργειες που κατασκανδαλίζουν και εξοργίζουν το ποίμνιο και που πυροδοτούν σχίσμα, καλά θα κάνει να στραφεί προς τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο, ο οποίος έβαλε μέσα στο Ιερό του Μητροπολιτικού Ναού του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά τον αιρετικό πατριάρχη των Αρμενίων Αράμ και απαίτησε με πάθος από την Ιερά Σύνοδο να μην συζητήσει το θέμα της ψευδοσυνόδου, την ώρα που το κλονισμένο ποίμνιο περίμενε εναγωνίως την αποκατάσταση της κανονικότητας.
3) Θεωρείτε ότι η κατάσταση που δημιουργήθηκε δημοσίως μέσα στο Σώμα της Εκκλησίας σε Ιερές Ακολουθίες αλλά και ευρύτερα μέσω του διαδικτύου για το εν λόγω ζήτημα εκ μέρους του π. Νικολάου Μανώλη ως ηθικού αυτουργού, προκαλεί σκανδαλισμό στους πιστούς και σύγχυση στις συνειδήσεις των Ορθοδόξων Χριστιανών;
Επαναλαμβάνονται οι ίδιες αοριστίες. Ποια είναι «η κατάσταση που δημιουργήθηκε»; Ποιο είναι «το εν λόγω ζήτημα»; Όσον αφορά όμως το πρόσωπο του π. Νικολάου αοριστίες δεν υπάρχουν, παρουσιάζεται συνεχώς ως «ηθικός αυτουργός» στο ερωτηματολόγιο, το οποίο υποτίθεται ότι διενεργεί έρευνα για το αν είναι ηθικός αυτουργός ή όχι! Το ζητούμενο αντιμετωπίζεται ήδη ως δεδομένο. Αυτό κι αν προκαλεί «σκανδαλισμό» και «σύγχυση» στις συνειδήσεις μας. Τι και πως να απαντήσει εδώ κανείς; Να γράψει ολόκληρη έκθεση για να καλύψει τα κενά του συντάκτη; Όταν μια ερώτηση γράφεται με γνώμονα την απάντηση που θέλει να αποσπάσει ο Ανακριτής (ή όποιος άλλος), αυτά συμβαίνουν. Είναι λυπηρό να βλέπουμε μία Μητρόπολη της Εκκλησίας της Ελλάδος να πέφτει σε τόσο χαμηλό επίπεδο, θέτοντας ύπουλες ερωτήσεις που αποσκοπούν στην αμαύρωση και τελικά στην καθαίρεση ευσυνείδητων κληρικών.
4) Η συνεχής επιμονή του π. Νικολάου Μανώλη και οι αναφορές του εναντίον του Ορθοδόξου φρονήματος Πατριαρχών, Αρχιεπισκόπων, Μητροπολιτών ως και του Επισκόπου του και Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης, θεωρείτε ότι είναι ‘φωτισμός του Θεού’ ή προσωπική του ακραία συμπεριφορά με υποκειμενική ερμηνεία των Ιερών Κανόνων της Ορθοδόξου Εκκλησίας και των Παραδόσεών Της;
Ποιες είναι αυτές οι «αναφορές»; Αγαπητοί, εάν κρίνουμε από αυτό το ερωτηματολόγιο, λυπάμαι, αλλά είστε ακατάλληλοι να μιλάτε για «φωτισμό του Θεού», «προσωπική ακραία συμπεριφορά» και «υποκειμενική ερμηνεία». Πάντως, το Ορθόδοξο φρόνημα του οποιουδήποτε δεν απειλείται από τα σχόλια των άλλων αλλά από τον ίδιο τον εαυτό του: κράτει ό έχεις.
5) Πιστεύετε ότι όσα δημοσιεύθηκαν σε ιστοσελίδες, ανωνύμως ή επωνύμως, και όσα ακούστηκαν από ομιλίες του π. Νικολάου περί του οικουμενισμού και όχι μόνο, προκάλεσαν ύβρεις και συκοφαντίες εις βάρος εκκλησιαστικών προσώπων και θεσμών της Ορθοδόξου Εκκλησίας;
Ο π. Νικόλαος Μανώλης δεν είναι δυνατόν να ευθύνεται για «όσα δημοσιεύθηκαν»! από άλλους (είτε ανώνυμα είτε επώνυμα), ούτε για τις συμπεριφορές εκκλησιαστικών προσώπων που από μόνοι τους σκανδαλίζουν και προκαλούν το ποίμνιο με τις ενέργειές τους και τα λεγόμενά τους. Περιττό να σημειωθεί ότι και αυτός ο σύντομος σχολιασμός είναι ευθύνη της γράφουσας και όχι του π. Νικολάου ή οποιουδήποτε άλλου.
6) Οι αναφορές των σχετικών διαδικτυακών αναρτήσεων κατ’ επανάληψη στα ίδια γεγονότα οικοδομούν τους πιστούς στην εν Χριστώ σωτηρία τους;
Τούτη θα πρέπει να ήταν η αγαπημένη ερώτηση των αιρετιζόντων και αιρετικών επισκόπων σε όλη την διάρκεια της εκκλησιαστικής ιστορίας, διότι ποιος από αυτούς θα ήθελε να ασχολείται το ποίμνιό με την αίρεση της κάθε εποχής; Στο σχολείο όμως μάθαμε ότι η επανάληψη είναι μήτηρ πάσης μαθήσεως. Η συστηματική αποφυγή της Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης να αναφερθεί σε συγκεκριμένα πράγματα έχει πάντως μια εξήγηση. Μιλάει πάλι για «αναφορές», για «σχετικές διαδικτυακές αναρτήσεις», για «ίδια γεγονότα» διότι αν γινόταν πιο συγκεκριμένη, τότε δεν θα μπορούσε να μιλήσει και για «εν Χριστώ σωτηρία». Μπορεί εκεί στην Μητρόπολη να πιστεύουν ότι υπάρχει σωτηρία έξω από την Ορθοδοξία, ότι οι Κανόνες της Εκκλησίας είναι «τείχη του αίσχους», ότι οι Πατέρες της Εκκλησίας έπεσαν «θύματα του αρχέκακου όφεως», ότι ο παπισμός, ο προτεσταντισμός, ο ιουδαϊσμός, το ισλάμ και δεν ξέρω τι άλλο σώζουν και οδηγούν στον Θεό, ότι η Εκκλησία έχει τα πνευμόνια της και τα κλαδιά της, αλλά γνωρίζουν ότι είναι νωρίς να τα πουν έτσι ανοιχτά. Τα γενικόλογα και τα μισόλογα ‘αγοράζουν’ χρόνο μέχρι να ‘ωριμάσουν’ οι καταστάσεις. Περιμένουν όμως τον π. Νικόλαο στην γωνία μήπως βήξει λίγο παραπάνω, μήπως πει καμιά κουβέντα παραπάνω στη ροή τη λόγου του για να τον κατηγορήσουν.
7) Θεωρείτε ότι η ανάρτηση διοικητικών εγγράφων απευθυνομένων εκ μέρους της Ιεράς Μητροπόλεως προς τον π. Νικόλαο και η δημόσια ανακοίνωσή τους, και μάλιστα κατά την προσωπική και υποκειμενική κρίση του όχι όλων αλλά μέρος αυτών, δεικνύει απείθεια προς τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης και καταφρόνηση προς αυτόν;
Ο π. Νικόλαος, όπως κάθε πολίτης της Ελλάδος, έχει το δικαίωμα να υπερασπιστεί τον εαυτόν του με κάθε νόμιμο τρόπο.
8) Πως χαρακτηρίζετε την άρνηση του π. Νικολάου Μανώλη να αποδεχθεί και να συμμορφωθεί με την κατ’ επανάληψιν και κατά τα τελευταία έτη συνεχείς συμβουλές και παραινέσεις του οικείου Μητροπολίτου του;
Οι «συμβουλές» και «παραινέσεις» του Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου, καθώς και οι ανύπαρκτες απαντητικές επιστολές σε καίρια δογματικά ζητήματα  που του απηύθηναν κατά καιρούς οι πατέρες, θυμίζουν το λαϊκό ρητό, Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει. Οφείλουμε να υπακούμε πάντα στους Επισκόπους μας με μόνη εξαίρεση όταν εκείνοι δεν σέβονται τα δόγματα της Πίστεως.
9) Ποια είναι η άποψή σας για την διανομή και ανάρτηση φυλλαδίων σε λαϊκές αγορές και δημόσιους χώρους και για το κάλεσμα σε κινητοποιήσεις πιστών με την ανοχή του π. Νικολάου Μανώλη;
Δεν γνωρίζω, δεν απαντώ και η γενικόλογη ερώτηση δεν βοηθά. Προσωπική μου άποψη είναι ότι η κινητοποίηση των πιστών για την υπεράσπιση της Πίστεως είναι επαινετή πράξη εφόσον γίνεται ειρηνικά.
10) Πιστεύετε ότι όσοι, μετά από αναρτήσεις και ομιλίες του π. Νικολάου στο διαδίκτυο, εσχολίασαν και διατύπωσαν γραπτώς κατηγορίες εις βάρος ανωτάτων κληρικών κατηγορώντας τους ως αιρετικούς, έχουν την απαραίτητη κατά Θεόν πνευματική εμπειρία, θεολογική κατάρτιση και τη γνώση για να το πράξουν αυτό;
Πάλι αοριστίες. Καλείται ο μάρτυρας να απαντήσει στις «κατηγορίες» «όσων» εσχολίασαν και διατύπωσαν μετά από «αναρτήσεις και ομιλίες» του π. Νικολάου. Ας μου επιτραπεί να απαντήσω διαφορετικά διότι ουδείς σώφρον άνθρωπος δύναται να ακολουθήσει το γκαιμπελίστικο ύφος του ερωτηματολογίου. Η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι η υπεράσπιση της Πίστεως επαφίεται αποκλειστικά σε κάποια ‘πνευματική ελίτ’ και ότι εμείς οι υπόλοιποι είμαστε άμυαλα βλαχαδερά που πρέπει να ακολουθούμε. Να υπενθυμίσω στην Μητρόπολη Θεσσαλονίκης ότι επί Οθωμανικού ζυγού τα βλαχαδερά κράτησαν την Πίστη και ότι ο Θεός αναπαύεται περισσότερο στους αγράμματους και στους ταπεινούς. Να υπενθυμίσω επίσης τα λόγια του αγράμματου Μακρυγιάννη «Ὅταν μοῦ πειράζουν τὴν πατρίδα μου καὶ θρησκεία μου, θὰ μιλήσω, θὰ ἐνεργήσω κι΄ ὅ,τι θέλουν ἄς μοῦ κάνουν…».  Ας γνωρίζει η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης και όλοι οι οικουμενιστές ότι εδώ στην Ορθόδοξη Ελλάδα οι δασκαλίστικες τακτικές του «αλάθητου» φραγκόπαπα δεν περνάνε. Τέλος, να υπενθυμίσω στην Μητρόπολη Θεσσαλονίκης ότι τον Ιούνιο του 2016, η αντιπροσωπεία της Ελλάδος στην ψευδοσύνοδο αποτελούμενη από -υποτίθεται- «θεολογικά καταρτισμένους.. γνώστες» και έχοντες -υποτίθεται πάλι- «την απαραίτητη κατά Θεόν πνευματική εμπειρία», επέστρεψε, πλην ενός -ας μου επιτραπεί η έκφραση- με τα σώβρακα κατεβασμένα.
11) Πιστεύετε ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών, ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, οι Αρχιερείς της Ιεράς Συνόδου είναι αιρετικοί ως διακηρύσσει ο π. Νικόλαος Μανώλης ή έχουν χαρακτηριστεί ως αιρετικοί σε Συνοδικές συνεδριάσεις των Ορθοδόξων Εκκλησιών;
Ο π. Νικόλαος Μανώλης δεν μιλάει για αιρετικούς αλλά για αιρετίζοντες ή εν δυνάμει αιρετικούς που γίνονται αιρετικοί όταν καταδικαστούν από Σύνοδο. Να σας κάνω κι εγώ τώρα μια ερώτηση κ. Ανακριτά. Εάν ζούσε ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης, ο οποίος τουλάχιστον 17 χρόνια πριν είχε πει ότι «από τώρα και στο εξής το πρόβλημα θα είναι οι Δεσποτάδες μας. Ποιά πίστη έχουν»!, σε πόσους λέτε να υπολόγιζε σήμερα τους Ορθόδοξους στο φρόνημα επισκόπους;
12) Θεωρείτε ότι όλοι οι άλλοι ανώτατοι και ανώτεροι κληρικοί, όσοι κατονομάζει ο π. Νικόλαος ως αιρετικούς και όσοι κληρικοί και λαϊκοί μέσα στο Ορθόδοξο εκκλησίασμα δεν τον ακολουθούν, ότι είναι πλανεμένοι και δεν θα οδηγηθούν στην εν Χριστώ σωτηρία;
Ο οικουμενισμός είναι διαβολική πλάνη και πρόδρομος του αντιχρίστου, τελεία παράγραφος. Η γενικόλογη αυτή ερώτηση γίνεται με τέτοιον τρόπο έτσι ώστε να αποσπάσει απαντήσεις που θα ‘χρωματίζουν’ τον π. Νικόλαο ως έναν βαρεμένο που στέκεται στην θύρα του Παραδείσου και μοιράζει εισιτήρια και εξιτήρια. Θέλει επίσης να ‘χρωματίσει’ ως βαρεμένους και εκείνους που συμφωνούν με τα λεγόμενά του. Ποιοι είναι αυτοί «οι άλλοι ανώτατοι και ανώτεροι κληρικοί» και πώς και πότε τους «κατονομάζει … ως αιρετικούς»; Πλευρίζει εδώ με τον τρόπο της η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης τις άλλες Μητροπόλεις για στήριξη μιας καταδικαστικής απόφασης στο συνοδικό δικαστήριο ή είναι η εντύπωσή μου; Πότε είπε ο π. Νικόλαος ότι «όσοι κληρικοί και λαϊκοί μέσα στο Ορθόδοξο εκκλησίασμα δεν τον ακολουθούν .. είναι πλανεμένοι»;; Επί τη ευκαιρία, τους λαϊκούς που εσείς αφήνετε ακατήχητους πως τους θεωρείτε; Ο π. Νικόλαος μιλάει για την Ορθοδοξία που από μικρός αγάπησε. Πονάει βλέποντάς Την να αλώνεται από τις αλλότριες καινοτομίες των οικουμενιστών και ως ευσυνείδητος κληρικός πασχίζει να ενημερώσει και να θωρακίσει το ποίμνιο. Τον ευχαριστούμε για αυτό που κάνει και του είμαστε ευγνώμονες.
13) Ο π. Νικόλαος και όσοι ασπάζονται τα όσα πρεσβεύει αυτός, είναι οι αληθινοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί και αυτοί θα οδηγηθούν στην εν Χριστώ σωτηρία;
«Χριστιανά τα τέλη της ζωής ημών», λέμε στην Θεία Λειτουργία. Γιατί το λέμε κ. Ανακριτά;
14) Πιστεύετε πως η διακοπή από τον π. Νικόλαο της μνημονεύσεως του επισκόπου του στην Θεία Λειτουργία και στις Ιερές Ακολουθίες, είναι ορθή, κατά Θεόν πράξη εκ μέρους του;
«πᾶς ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς·»  Είναι Ομολογία Πίστεως εν καιρώ αιρέσεως. Προβλέπεται δε και θεωρείται επαινετή πράξη και από τον 15 Κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου επί Μεγάλου Φωτίου, διότι προφυλάσσει την Εκκλησία από τα σχίσματα που προκαλούν εκείνοι που κηρύσσουν αίρεση.
***
Το ερωτηματολόγιο το βρήκα στο ενδιαφέρον βίντεο που ακολουθεί από το ιστολόγιο Κατήχησις
«Το 1917 είχαμε την μπολσεβικική δίωξη και επανάσταση που ουσιαστικά τί ήτανε; Ήτανε η κατάληψη της Ορθοδόξου Αυτοκρατορίας της Ρωσσίας από τους Εβραίους και Μασώνους Σιωνιστές. Να τα πούμε τα πράγματα ξεκάθαρα. Εδώ αρχίζει ο διωγμός έναν χρόνο αργότερα εναντίον της Ορθοδοξίας με την ‘Σύνοδο’ του Κολυμπαρίου, και δυστυχώς, μερικοί ακόμη περιμένουνε τις ταυτότητες και τα τσιπάκια. Άρχισε ο διωγμός του Αντιχρίστου και είναι αυτός. Και είναι πιο βασικός, διότι αν χάσουμε με την αίρεση την Χάρη του Θεού, το ποίμνιο θα δεχθεί μετά και όλα τα άλλα πολύ εύκολα. Λοιπόν εδώ είμαστε στην αιχμή του δόρατος, είμαστε η πρώτη γραμμή. Θα χτυπηθούμε, θα μας αποδεκατίσουν. Είναι νομοτελειακή αυτή η πορεία. Πρέπει να την περιμένουμε και να είμαστε προετοιμασμένοι.» [μοναχός Σεραφείμ]

***
ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ
«Ο οικουμενισμός είναι μία προδοσία του Χριστιανισμού, είναι ο πιο γνήσιος πρόδρομος του ερχομένου Αντιχρίστου.»
«Να λυπάστε εκείνους που θα παρασυρθούν από τον οικουμενισμό και να τιμάτε εκείνους που θα κρατηθούν (στην ορθή πίστη) ως το τέλος.»
***
Φαίη για το ιστολόγιο ΑΒΕΡΩΦ.