Τρίτη, 11 Σεπτεμβρίου 2018

Ολοταχώς για διακοπή κοινωνίας! Μόσχα για Βαρθολομαίο: Είναι θρησκευτικός ρατσιστής

Ολοταχώς για διακοπή κοινωνίας! Μόσχα για Βαρθολομαίο: Είναι θρησκευτικός ρατσιστής – Πυρά για την «ελληνική εθνικιστική ιδέα»
Σκληρή γλώσσα κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη συνεχίζουν να χρησιμοποιούν οι αξιωματούχοι του ρωσικού πατριαρχείου.
Σταθερά σε υψηλούς τόνους μιλούν για «εμμονή του στην ιδέα του ανατολικού παπισμού» και προειδοποιούν όχι μόνο για σχίσμα αλλά και διακοπή της κοινωνίας με το Φανάρι.
Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Συνοδικού Τμήματος του Πατριαρχείου Μόσχας για τις σχέσεις μεταξύ Εκκλησίας, Κοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, μέλος του Κοινωνικού Επιμελητηρίου της Ρωσίας, Καθηγητής Aleksandar Schipkov σε συνέντευξη του στο RIA Novosti, ήταν αμείλικτος!
Καταρχάς σχολίασε πως η στάση του πατριάρχη Κύριλλου προς τον Οικουμενικό πατριάρχη ήταν και παραμένει αδελφική και πως μέχρι την τελευταία στιγμή ο Πατριάρχης Κύριλλος προσπαθεί να λύσει τα προβλήματα.
Στη συνέχεια κατηγορεί ευθέως τον κ. Βαρθλομαίο. Ειδικά για την απόφαση σχετικά με τον διορισμό των Εξάρχων αναφέρει: «το θεωρώ ανοικτή ανακοίνωση πολέμου. Θυμάστε: «Το Κίεβο βομβαρδίστηκε, μας είπαν την αρχή του πολέμου»; Πρόκειται για το ίδιο πράγμα, μόνο όσον αφορά τον θρησκευτικό πόλεμο».
«Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος έχει εμμονή με την ιδέα του ανατολικού παπισμού. Ονειρεύεται να γίνει ο μόνος επικεφαλής ολόκληρης της παγκόσμιας Ορθοδοξίας κατ‘ αναλογία με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία.(…) Υποδηλώνει αμέσως ότι όλες οι άλλες εκκλησίες είναι ατελείς και πρέπει να υποτάσσονται στο Φανάρι. Αυτό το ενδιαφέρον παράδειγμα του θρησκευτικού ρατσισμού σίγουρα θα εισέλθει στα μελλοντικά εγχειρίδια» επισήμανε ο Ρώσος καθηγητής και συνεχίζει:
«Πώς θα αντιδράσουν οι άλλες Εκκλησίες; Φυσικά, αρνητικά. Στις 7 Σεπτεμβρίου, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος εισήλθε στην ιστορία της Ορθόδοξης Εκκλησίας ως άνθρωπος που προκάλεσε χωρισμό. Τα κανονικά εδαφικά ζητήματα είναι εξαιρετικά σημαντικά, καθώς δεν πρόκειται για ζώα, αλλά για ανθρώπους – χριστιανούς που ζουν σε αυτόν τον τομέα».
Τονίζει δε πως δεν είναι η πρώτη φορά που η Κωνσταντινούπολη κινείται προς τη διάσπαση.
«Αν κοιτάξουμε την ιστορία, θα θυμηθούμε ότι η Κωνσταντινούπολη ήταν ο ιδρυτής της μετάβασης της Ορθοδοξίας στο νέο ημερολόγιο. Αυτή η υπόθεση του ημερολογίου μέχρι σήμερα δεν έχει επουλωθεί. Κάτω από την επιρροή της Κωνσταντινούπολης, μέρος των Εκκλησιών άλλαξε στο νέο ημερολόγιο, και μέρος, όπως η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία, δεν ακολούθησε. Στην Ελλάδα, εκατομμύρια πιστοί δεν αναγνώριζαν αυτή τη μεταρρύθμιση.Όσον αφορά τις σχέσεις μεταξύ της Κωνσταντινούπολης και της Μόσχας δεν ξέρω αν οι αναγνώστες μας γνωρίζουν ότι το 1920 η Κωνσταντινούπολη υποστήριξε το σχίσμα στην ΕΣΣΔ. Αυτό το σχίσμα δημιουργήθηκε τεχνητά και υποστηρίχθηκε από τον Τρότσκι και άλλους μπολσεβίκους. Στη συνέχεια η Κωνσταντινούπολη ζήτησε από τον άγιο Πατριάρχη Τύχωνα να παραιτηθεί από την εξουσία του και να αποσυρθεί. Εκείνη την εποχή η Εκκλησία μας στις πιο δύσκολες συνθήκες διατήρησε την καθαρότητα της Ορθοδοξίας.Και τι έχουμε σήμερα; Είναι γνωστό ότι η Κωνσταντινούπολη κηρύττει την φιλελεύθερη τάση στην Ορθοδοξία. Πρόκειται για κοινές προσευχές με τους Προτεστάντες και τους Καθολικούς, που δεν είναι επιθυμητές. Ο Βαρθολομαίος έχει νομιμοποιήσει τον δεύτερο γάμο και αυτό είναι κάτι που απαγορεύεται από τους κανόνες των Αγίων πατέρων της Εκκλησίας. Επίσης οι μισοεξαρτημένες αναφορές για την αποδοχή του μη παραδοσιακού σεξουαλικού προσανατολισμού συνεχώς ενθαρρύνονται και ούτω καθεξής» αναφέρει σε καταιγιστικό τόνο!
Σύμφωνα με τον καθηγητή η Μόσχα, αντίθετα, είναι η ενσάρκωση μιας συντηρητικής, παραδοσιακής αναπτυξιακής πορείας στην Ορθοδοξία και υπερασπίζεται την καθαρότητα της θρησκευτικής μάθησης.
«Η 7η Σεπτεμβρίου 2018 θα εισέλθει στην ιστορία ως μια θλιβερή ημερομηνία. Την ημέρα εκείνη ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος σημάδεψε τη διάσπαση στη Σλαβική Ορθοδοξία με φιλελεύθερο και συντηρητικό προσανατολισμό. Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος θα αναπτύξει τον «Ανατολικό παπισμό» του. Η Ρωσική Εκκλησία δεν θα μπορέσει να αποδεχθεί την καταστροφή της εκκλησιαστικής οργάνωσης της ζωής. Θεωρώ ότι, πρώτα απ‘ όλα, πρέπει να κλητευθεί το διαθρησκειακό εκκλησιαστικό δικαστήριο και να γίνει γνωμοδότηση για τις αντικανονικές ενέργειες και τις αιρετικές ιδέες του Πατριάρχη Βαρθολομαίου. Το άλλο, και νομίζω ότι το αναπόφευκτο πράγμα είναι ότι θα τεθεί το ζήτημα της Εκκλησιαστικής Ευχαριστιακής Ένωσης. Είναι πολύ πιθανό ότι αυτό θα συμβεί. Αυτό θα οδηγήσει σε ορισμένα πρακτικά βήματα. Ένας τεράστιος αριθμός πιστών μας που βρίσκεται εκτός των συνόρων της πατρίδας, μεταξύ άλλων, στην Τουρκία πηγαίνουν τώρα στα ιερά του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης . Σε περίπτωση τερματισμού αυτού, δεν θα έχουν πλέον μια τέτοια ευκαιρία. Επομένως, η Εκκλησία μας θα πρέπει να λάβει ορισμένα βήματα για να καθοδηγήσει την πνευματική φροντίδα των Ρώσων στο εξωτερικό. Θα πρέπει να ανοίξουμε Επισκοπές, να οικοδομήσουμε ναούς και να στείλουμε ιερείς εκεί. Δεν μπορούμε να αφήσουμε τα πνευματικά μας παιδιά. Οι ενέργειες του Πατριάρχη Βαρθολομαίου θα έχουν μακροπρόθεσμες συνέπειες που θα πρέπει να θεραπευτούν σε δεκαετίες».
Τέλος μιλώντας για τις σχέσεις του κ. Βαρθολομαίου με την Αμερική δεν μάσησε τα λόγια του.
«Ο επίσκοπος Δανιήλ έφτασε στο Κίεβο από τις ΗΠΑ. Ο επίσκοπος του Έντμοντον Ιλαρίων στάλθηκε από τον Καναδά. Ήδη αυτή η περίσταση οδηγεί στο να σκεφτεί κανείς ποιος είναι πίσω από τον Βαρθολομαίο. Πολλές σοβαρές υποψίες υπάρχουν ότι δεν διαχειρίζεται ο Βαρθολομαίος τους Δανιήλ και Ιλαρίωνα, αλλά οι Δανιήλ και Ιλαρίων διαχειρίζονται τον Βαρθολομαίο. Και ποιος τους καθοδηγεί μπορεί να εύκολα υποτεθεί. Οι Ηνωμένες Πολιτείες, όπως το βλέπουμε, υπονομεύουν τώρα την στρατιωτικο-πολιτική κατάσταση στη Συρία και την Ουκρανία χρησιμοποιώντας όλα τα δυνατά μέσα – από την κατάσταση των χημικών επιθέσεων έως την καταστροφή μέσω των θρησκευτικών πολέμων. Και νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί συμμετέχοντες σε αυτό το παιχνίδι, συμπεριλαμβανομένου του Πατριάρχου Βαρθολομαίου, του Πάπα Ρώμης μαζί με το αμερικανικο βαθυ κράτος”
Και σαν να μην έφταναν αυτά, οι ενέργειες της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης επιβεβαίωσαν υποψίες ότι επιδιώκει να επιβεβαιώσει τον νεο-παπισμό και την ελληνική εθνικιστική ιδέα, σύμφωνα με τον αρχιερέα Βλαντιμίρ Σμάλυ, γραμματέα της Θεολογικής Επιτροπής της Αγίας Γραφής του Πατριαρχείου Μόσχας.
«Υπό το πρίσμα αυτής της εθνικιστικής στρατηγικής, οι πρόσφατες ενέργειες του Φαναρίου ​​φαίνονται εντελώς λογικές και διαβαθμισμένες.Μετά την κατάρρευση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, η Ρωσία και η Εκκλησία της έγιναν αν όχι ο κύριος εχθρός, τότε ένας γεωπολιτικός αντίπαλος του ελληνικού εκκλησιαστικού εθνικισμού, ενώ η Μόσχα αντιλαμβάνεται τη θεωρία της Τρίτης Ρώμης με ένα χαμόγελο, ως «ιστορίες του παρελθόντος», ο ελληνικός φανταστικός κόσμος [τη βλέπει] ως τη συμβολική κληρονομιά που πρέπει να καταστραφεί», γράφει ο ιερέας στο Facebook.
Οι εθνικιστές της ελληνικής εκκλησίας σχεδόν αποκρύπτουν το μίσος τους σε οποιαδήποτε αναφορά στην ιδέα της Τρίτης Ρώμης, είπε.
«Το βλέπουν σαν μια προσπάθεια να ανατρέψουν τη δική τους «μεγάλη ιδέα» για την αποκατάσταση της Δεύτερης Ρώμης, αν όχι ως πρωτεύουσα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, τότε τουλάχιστον ένα ορθόδοξο Βατικανό», δήλωσε ο πατέρας Βλαντιμίρ.
Το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης προσπάθησε ήδη να καταστρέψει το Πατριαρχείο της Μόσχας, αλλά «για πολύ καιρό οι γεωπολιτικές περιστάσεις του 20ου αιώνα δεν ήταν ευνοϊκές για τα σχέδια της Κωνσταντινούπολης».
«Σήμερα η Ουκρανική σύγκρουση και η περίπλοκη διεθνής θέση της Ρωσίας επιτρέπουν στην Κωνσταντινούπολη να πραγματοποιήσει ένα απότομο και ακριβές χτύπημα. Στόχος της ουκρανικής εκστρατείας της Κωνσταντινούπολης για αυτοκεφαλία δεν είναι η Ουκρανία, αλλά συμπιέζει το Πατριαρχείο Μόσχας από την κοινότητα των ορθόδοξων τοπικών εκκλησιών στην οποία η Κωνσταντινούπολη θέλει να διαδραματίσει το ρόλο είτε ενός βυζαντινού αυτοκράτορα είτε ενός ανατολικού Πάπα», δήλωσε ο ιερέας.
Το Φανάρι ξεκίνησε ένα «ακριβές και υπολογισμένο χτύπημα» και «αν η Μόσχα ασχοληθεί με τις ενέργειες της Κωνσταντινούπολης, θα αναγνωρίσει την θεωρία και την επιχειρηματολογία της Κωνσταντινούπολης τα τελευταία 100 χρόνια», ανέφερε.
Αν το Πατριαρχείο της Μόσχας διακόψει την κοινωνία με την Κωνσταντινούπολη, θα κηρυχθεί σχισματικό και θα ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για την εδραίωση αυτού του καθεστώτος, δήλωσε ο θεολόγος.