Δευτέρα, 12 Νοεμβρίου 2018

Προχωράει το “σχίσμα” στην Ορθοδοξία. Η Μόσχα στέλνει παπά για τους Ρώσους της Πόλης

Η κανονική Ουκρανική Εκκλησία αρνείται συμμετοχή στην επόμενη μέρα
Σοβαρότατες διαστάσεις λαμβάνει η κόντρα Φαναρίου-Μόσχας… Ο πατριάρχης Μόσχας έστειλε ιερέα στην Κωνσταντινούπολη για να φροντίσει τους Ρώσους πιστούς μετά τη διακοπή των σχέσεων με την Κωνσταντινούπολη και η κανονική Ουκρανική Εκκλησία “αφορίζει” την νέα τάξη πραγμάτων που πάνε να δημιουργήσουν Βαρθολομαίος και Ποροσένκο.
Συγκεκριμένα, ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών μετά και την συμφωνία Βαρθολομαίου-Ποροσένκο έστειλε έναν ιερέα από τη Μόσχα στην Κωνσταντινούπολη για να τελεί τις λειτουργίες στην εκκλησία της πρεσβείας στην Κωνσταντινούπολη κατόπιν αιτήματος Ρώσων πιστών που ζουν στην Τουρκία.
«Λόγω της απόφασης που έλαβε η Ιερά Σύνοδος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στις 15 Οκτωβρίου για την αδυναμία της Ευχαριστιακής Κοινωνίας με το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης λόγω της μαζικής παραβίασης των κανόνων, οι Ρωσόφωνοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί που ζουν στην Τουρκία θέτουν πολλά αιτήματα προς το Πατριαρχείο της Μόσχας να διοργανώσει ποιμαντική φροντίδα γι ‘αυτούς», ανέφερε σήμερα το Πατριαρχείο Μόσχας.
«Ο διορισμός του πρεσβύτερου και η έναρξη των τακτικών λειτουργιών στην ιστορική εκκλησία της Ρωσικής πρεσβείας στην Κωνσταντινούπολη ήταν μια εκδήλωση της φροντίδας της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας για τα παιδιά της που ζουν στην Τουρκία», ανέφερε.
Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία
Στο μεταξύ η Σύνοδος της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας έχει αποκλείσει τη δυνατότητα συμμετοχής της σε μια ενοποιητική συνέλευση με στόχο τη δημιουργία μιας νέας εκκλησίας ανεξάρτητης από το Πατριαρχείο Μόσχας στην Ουκρανία, ανέφερε ο Μητροπολίτης Μπορισπόλ Αντώνιος.
«Είναι ακόμη πιο αδιανόητο η κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας να ενοποιηθεί με τον Φιλάρετο», είπε.
Σχολιάζοντας την προσπάθεια του Πατριάρχη Βαρθολομαίου για πρωτείο στην Ορθόδοξη Εκκλησία, ο Μητροπολίτης Αντώνιος δήλωσε: «Η Εκκλησία ζει με την Καινή Διαθήκη παρά με προνόμια της ανύπαρκτης αυτοκρατορίας και η Καινή Διαθήκη λέει ότι ο πρώτος που λέει τον εαυτό του πρώτο είναι ο τελευταίος».