Τετάρτη, 13 Φεβρουαρίου 2019

Καμία απόφαση από την Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους στο θέμα της Ουκρανίας

Καμία απόφαση από την Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους στο θέμα της Ουκρανίας – Άγριος επικοινωνιακός πόλεμος υπέρ του Φαναρίου
σ.σ. Αγαπητοί αδελφοί επειδή ζούμε σε περίεργες εποχές και επειδή κινδυνεύουμε ακόμη κι εμείς από τα ιστολόγια, δεν θα γράψω τίποτα. Νοήμονες άνθρωποι είσαστε, διαβάστε το άρθρο που ακολουθεί και βγάλτε μόνοι σας τα συμπεράσματά σας. Ένα μονάχα θα πω για όσους έχουν καταλάβει τι παίζεται αυτήν την στιγμή στο Άγιον Όρος, τι θα παιχτεί και στο μέλλον και πόσο μεγάλη σημασία έχει η εξέλιξη της Ουκρανικής υπόθεσης στο Περιβόλι της Παναγιάς για την ζωή της Εκκλησίας. ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΕΙΤΕ με όλη σας την ψυχή για τους Πατέρες του Αγίου Όρους που διαφωνούν με την απόφαση των Φαναριωτών ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΓΕΡΑ διότι ο πόλεμος που δέχονται και θα δεχθούν στο μέλλον θα είναι ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ.
Από το Orthodox Christianity
Οι ειδήσεις που έρχονται από το Άγιον Όρος για τις αποφάσεις και τις ενέργειες σχετικά με την Ουκρανική σχισματική εκκλησία παρουσιάζουν μια μπερδεμένη εικόνα. Η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους, αποτελούμενη από έναν εκπρόσωπο από κάθε μία από τις 20 διοικούμενες Μονές, συναντήθηκε χθες για να συζητήσει πώς θα χειριστεί τις επισκέψεις των εκπροσώπων της νέας σχισματικής εκκλησίας. Η συνεδρίαση δεν κατέληξε σε καμία συγκεκριμένη απόφαση όσον αφορά αυτούς ή όσον αφορά το ευρύτερο θέμα αναγνώρισης της νέας εκκλησίας, αν και ορισμένα μέσα επιχειρούν να παρουσιάσουν μία συναινετική εικόνα.
Η Interfax-Religion αναφέρει ότι η Ιερά Κοινότητα δεν κατάφερε να λάβει κάποια απόφαση και ότι το θέμα αναμένεται να επανέλθει στην επόμενη συνεδρίασηΤο ζήτημα μπορεί να επιδεινωθεί σε κρίσιμο σημείο πολύ πριν από αυτό, καθότι ο «Μητροπολίτης» Επιφάνιος Ντουμένκο της σχισματικής εκκλησίας σκοπεύει να εορτάσει την Υπαπαντή του Κυρίου στο Άγιον Όρος στις 15 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τον π. Alvian Tkhelidze, ιερέα της Επισκοπής Αχτουμπίνσκ της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας που έχει επαφές στο Άγιον Όρος.
Επιπλέον, η επιστασία του Αγίου Όρους αρνήθηκε να βγάλει αναμνηστική φωτογραφία με την αντιπροσωπεία του επικεφαλής «Επισκόπου» Οδησσού Παύλου της σχισματικής εκκλησίας πριν αποχωρήσει από το Άγιον Όρος.
«Τα μέλη της επιστασίας, το εκτελεστικό σώμα του Άθωνος, αρνήθηκαν να βγάλουν φωτογραφίες μαζί τους», αναφέρει μια πηγή στην Ρωσική Εκκλησία. Αυτό αναφέρεται επίσης και από την ελληνική ιστοσελίδα Βήμα Ορθοδοξίας.
Η επιστασία είναι το εκτελεστικό όργανο του Αγίου Όρους. Τα 20 Μοναστήρια χωρίζονται σε πέντε ομάδες τεσσάρων οι οποίες υπηρετούν εναλλάξ στην επιστασία. Η σημερινή ομάδα περιλαμβάνει εκπροσώπους από τις Χιλανδαρίου, Ξηροποτάμου, Γρηγορίου και Αγίου Παύλου.
Η επιστασία δεν είχε δώσει στον σχισματικό ιεράρχη την επίσημη άδεια που δίνεται στους κανονικούς κληρικούς για να λειτουργήσει στο Όρος, αν και λειτούργησε τουλάχιστον στην Μονή Παντοκράτορος. Άλλες μονές –Νέα Εσφιγμένου και Βατοπαιδίου– υποδέχτηκαν την αντιπροσωπεία, ενώ άλλες –ΠαντελεήμονοςΔοχειαρίου και Ζωγράφου– έκλεισαν τις πύλες τους. Η Σιμωνόπετρα τους επέτρεψε να προσκυνήσουν τα λείψανα χωρίς να εισέλθουν στην αυλή της Μονής.
Την 28η Ιανουαρίου η Ιερά Κοινότητα ψήφισε να μην στείλει αντιπροσωπεία στην ενθρόνιση του σχισματικού Επιφάνιου Ντουμένκο στο Κίεβο στις 3 Φεβρουαρίου, με ψήφους 13 προς 5 και δύο μοναστήρια να μην εκπροσωπούνται σε αυτήν την συνεδρίαση. Έτσι, αν και η Κοινότητα μπόρεσε να λάβει απόφαση πλειοψηφίας, το Άγιον Όρος, σαφώς, δεν είναι ενωμένο σε αυτό το ζήτημα.
Ωστόσο, το Romfea News, η αγγλική έκδοση του Ελληνικού πρακτορείου ειδήσεων Ρομφαία, δημοσίευσε σήμερα ένα άρθρο με τίτλο «Το Άγιον Όρος στηρίζει σθεναρά το Πατριαρχείο στο Ουκρανικό ζήτημα.» [Mount Athos is strongly in favor of the Patriarchate on the Ukrainian issue], το οποίο αποτελεί μετάφραση του Ελληνικού άρθρου τους. Παρά τον πομπώδη τίτλο το περιεχόμενο του ίδιου του άρθρου δεν μπορεί να τεκμηριώσει τον ισχυρισμό, μεταφέροντας μόνο αόριστες δηλώσεις περί υποστήριξης της Κωνσταντινούπολης και του «Ελληνισμού», ενώ σημειώνει ότι η Ιερά Κοινότητα, στην πραγματικότητα, δεν έλαβε συγκεκριμένη απόφαση για την Ουκρανία. [σ.σ. αυτό δεν αναφέρεται στην Ελληνική «έκδοση» της Ρομφαίας, θα μπορούσε να υπονοηθεί από το το σχόλιο «είναι προτιμότερο να σιωπήσει αυτή την περίοδο»]
Επιπλέον, το Αγγλικό άρθρο παρουσιάζει τις πληροφορίες του ως προερχόμενες από τα «μέλη της Ιεράς Κοινότητας του Αγίου Όρους». Μόνο στο Ελληνικό άρθρο είναι σαφές ότι όλες οι δηλώσεις που περιέχονται στο άρθρο δεν προέρχονται από την επίσημη ανακοίνωση αλλά από τον σχολιασμό ενός μοναχού.
Ο μοναχός παρουσιάζει επίσης τις δηλώσεις του ως αντιπροσωπευτικές της ομόφωνης στάσης της Ιεράς Κοινότητας. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα μέλη της Ιεράς Συνόδου τόνισαν ότι αυτό το ζήτημα «θα πρέπει να τους κάνει να αισθάνονται υπερήφανους» και ότι «ο Ελληνισμός και το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχουν το πρωτείο στην Ορθοδοξία». Συνεπώς, σύμφωνα με την Ρομφαία, η Σερβική Μονή Χιλανδαρίου, η Βουλγαρική Ζωγράφου και η Ρωσική Παντελεήμονος συμφώνησαν ότι «ο Ελληνισμός … [έχει] το πρωτείο στην Ορθοδοξία».
Το 2014, ο πατρ. Βαρθολομαίος δήλωσε ότι περιορίζει αυστηρά τον επιτρεπόμενο αριθμό των μη Ελληνόφωνων μοναχών στο Άγιον Όρος. Στο πλαίσιο της τρέχουσας κρίσης στην Ουκρανία δήλωσε ότι οι Ορθόδοξοι Σλάβοι ζηλεύουν την θέση του Ελληνικού λαού στην Ορθόδοξη Εκκλησία. [σ.σ. Αλήθεια, θα ήταν τραβηγμένο να υποθέσει κανείς ότι οι Φαναριώτες από τότε προετοίμαζαν το έδαφος στο Άγιον Όρος για αυτά που συμβαίνουν σήμερα, και μάλιστα με το διχαστικό πρόσχημα του εθνοφυλετισμού που τόσο «απεχθάνεται» ο «ειρηνοποιός» και «ενωτικός» Βαρθολομαίος;]
Επιπλέον, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι τουλάχιστον 3 Μοναστήρια έκλεισαν τις πύλες τους στους σχισματικούς, ένα άλλο τους επέτρεψε μόνο να προσκυνήσουν τα ιερά λείψανα και τουλάχιστον άλλα δύο -Φιλόθεου και Καρακάλλου- δήλωσαν εκ των προτέρων ότι και αυτά θα κλείσουν τις πύλες τους, και λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι 13 μοναστήρια ψήφισαν κατά της αποστολής αντιπροσωπείας στην ενθρόνιση στο Κίεβο, είναι ανυπόστατο να λέγεται ότι «Το Άγιον Όρος στηρίζει σθεναρά» τις ενέργειες της Κωνσταντινούπολης στην Ουκρανία.
«Ως Αγιορείτες όμως δεν δεχόμαστε να ταπεινωθεί από κανέναν ο Ελληνισμός και το Οικουμενικό Πατριαρχείο», είπε ο μοναχός. Δεν είναι ξεκάθαρο τι εννοείται με αυτό, λαμβάνοντας υπ’ όψιν, πάλι, ότι η Ιερά Κοινότητα είχε ήδη ψηφίσει να μην στηρίξει με την παρουσία της στην ενθρόνιση την σχισματική εκκλησία που δημιούργησε η Κωνσταντινούπολη και ότι πολλά Μοναστήρια τους απέρριψαν.
Παρά τις εμφατικές δηλώσεις του ο μοναχός σημειώνει επίσης ότι η Ιερά Κοινότητα συμφώνησε ότι είναι προτιμότερο να παραμείνει σιωπηλή μέχρι να ωριμάσει η κατάσταση για να μην δημιουργούνται παρερμηνείες,. «Άλλωστε», είπε, «δεν είμαστε Εκκλησία και δεν καλούμαστε να αποφασίσουμε για αναγνώριση». [σ.σ. αυτό το τελευταίο δεν αναφέρεται καθόλου στην Ελληνική «έκδοση» της Ρομφαίας]
Αυτό που προέχει, είπε ο μοναχός, είναι να μην χωριστεί το Άγιον Όρος και να μην χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο κανενός διότι «Το Άγιον Όρος είναι για όλους».
Επιβεβαιώνοντας το άρθρο μας, το Tsargrad δημοσίευσε έκτοτε άρθρο στο οποίο αναφέρεται ότι οι πληροφορίες που προέρχονται από την Ρομφαία είναι «σοβαρά παραποιημένες» [«severely distorted»]. Σύμφωνα με την πηγή του Tsargrad μέσα από την Ιερά Κοινότητα, υπήρξε πρόταση να συζητηθεί το Ουκρανικό ζήτημα αλλά οι εκπρόσωποι γρήγορα συμφώνησαν ότι η συζήτηση θα πρέπει να αναβληθεί και το θέμα έκλεισε. [σ.σ. στην Ελληνική «έκδοση» της Ρομφαίας διαβάζουμε ότι «ειπώθηκαν πολλά για το ζήτημα»]. Συνεπώς, ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ.
Ο Σεργίι Σουμίλο, διευθυντής του Διεθνούς Ινστιτούτου Κληρονομιάς του Αγίου Όρους στην Ουκρανία, αναφέρει το ίδιο -ότι δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση σχετικά με την Ουκρανία.
Η ελληνική ιστοσελίδα Βήμα Ορθοδοξίας έχει επίσης ένα πολύ πιο ισορροπημένο άρθρο από εκείνο της Ρομφαίας, σημειώνοντας ότι δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση.
***
Μετάφραση Φαίη για το ΑΒΕΡΩΦ